Szerző: Hlács Ferenc

2015. november 20. 10:32

Mobilfizetési szolgáltatást indít az LG

Újabb nagyvállalat száll fel a szinten hónapról hónapra tömöttebb mobilfizetés-vonatra. A terület legújabb versenyzőjéről, az LG Pay-ről egyelőre nem sokat tudni, a rajt ugyanakkor akárcsak a rivális Samsung Pay esetében, itt is Dél-Koreára korlátozódik majd.

Egyre zsúfoltabb a mezőny a mobilfizetési szolgáltatások piacán: az Apple, a Samsung és a Google után most újabb nagyvállalat, az LG is bejelentette, hamarosan előáll saját, a versenytársakéhoz hasonló mintára építve LG Pay névre keresztelt mobilfizetési megoldásával. Míg tavaly inkább a kisebb startupok próbáltak szerencsét a területen, idén úgy látszik már egészen a nagyvállalatokra kerül át a reflektorfény - amelyek egyébként több esetben be is kebelezik a kisebb vetélytársakat, elég a Samsung Pay mágnescsík-kezelési képességeit adó LoopPay akvizíciójára gondolni.

Bárhol, kényelmesen

Az LG egyelőre nem túl bőbeszédű mobilfizetési szolgáltatása kapcsán, (amelyről egy Facebook posztban számolt be) az ugyanakkor már tudható, hogy a vállalat két koreai hitelkártya-társasággal, a Shinhan Card és KB Kookmin Card vállalatokkal is együttműködik az LG Pay piacra dobásában. A vállalat szerint egy olyan fizetési rendszert akarnak létrehozni, amely bárhol kényelmesen használható - a ZDNet szerint a POS terminál típusára való tekintet nélkül.

Elindult a heti kraftie hírlevél!

Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

Elindult a heti kraftie hírlevél! Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

Ebben a tekintetben jelenleg egyértelműen a Samsung vezet a konkurens megoldások között, az említett LoopPay-jel szerzett MST technológiájának köszönhetően ugyanis a gyártó egyes készülékei akár a hagyományos mágnescsíkos termináloknál is használhatók, emellett persze az NFC-s fizetésre is lehetőség van.

Az LG-nek mindenesetre még hasonló technológia birtokában sem lesz könnyű dolga. Amellett, hogy a Samsung Pay és az Apple Pay már most elérhetők az Egyesült Államokban, sőt előbbi már Európa felé is kacsintgat, a cég házon belül sincs biztonságban, hiszen szeptemberben - részben - már az Android Pay is elrajtolt, amelyet a Google minden, mobil operációs rendszerének legalább 4.4-es verzióját futtató készülékre eljuttat, beleértve az LG eszközeit is, egyelőre persze szintén az USA-ra korlátozódva.

Erős konkurencia, kérdéses előnyök

A koreai gyártó a kezdeti időszakban csak a hazai piacon teszi elérhetővé a megoldást, ahol lényegében csak a Samsung Pay-jel kell szembenéznie. A riválisnak a Korea Times adatai szerint október végéig, azaz az indulástól számított nagyjából két hónap alatt több mint egymillió felhasználót sikerült összegyűjtenie, továbbá napi százezret meghaladó vásárlásszámot regisztrált a szolgáltatásban.

A Samsung Pay Achilles-sarkát elsősorban az jelenti, hogy az csak a vállalat négy csúcstelefonján érhető el, a Galaxy S6, S6 Edge és az S6 Edge+ valamint a Note 5 készülékeken. Ha az LG egy a belépő- és középszinten is elérhető megoldással vagy egy más gyártók készülékein is elérhető szolgáltatással rukkol elő, az komoly fegyvertény lehet a vállalat kezében - legalábbis hazai riválisával, illetve az Apple-lel szemben.

Az továbbra is rejtély, hogy a cég hogyan különbözteti majd meg termékét az Android Pay-től. Ha ezt valamilyen MST alternatívával teszi, a megoldás jó eséllyel csak a jövőben megjelenő készülékeivel láthat napvilágot, ha viszont a mágneskártyák támogatása kimarad a repertoárból, a vállalatnak valami egészen újjal kell előrukkolnia. A cég ígérete szerint a következő hetekben részletesebben is beszél majd a szolgáltatásról.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról