Szerző: Hlács Ferenc

2015. július 31. 11:04:00

Európába is jön a Samsung Pay

Európába is megérkezik a Samsung Pay, a szolgáltatás az egyesült államokbeli, illetve dél-koreai rajt után terjeszkedik majd tovább - a mobilfizetési megoldás sikeréhez ugyanakkor a gyártónak jó lesz bővíteni a támogatott eszközök listáját.

Hamarosan rajtol a Samsung télen bejelentett mobilfizetési szolgálatatása. A Samsung Pay első körben Dél-Koreában és az Egyesült Államokban lesz elérhető, a tervek szerint még a nyár folyamán, a gyártó és a MasterCard friss közleményében továbbá most megerősítette, a szolgálatatás Európában is megjelenik - pontos dátumot ugyanakkor a vállalatok egyelőre nem közöltek. A koreai cég az öreg kontinensen a MasterCard MDES (MasterCard Digital Enablement Services) platformjára épít: a tavaly ősszel elindított tokenizációs platform segítségével a kártyakibocsájtók ügyfeleik kártyaadatait azok mobilkészülékein tárolhatják. A platformot használja érintés nélküli fizetési megoldásához az Apple is, legújabb okostelefonjaiban és okosórájában.

A Samsung Pay mindenesetre először az Egyesült Államokban tarolhat nagyot, ahol a mágneskártyás fizetés még mindig kifejezetten népszerűnek számít. A várakozások szerint az USA-ban 2015 végére nagyjából a POS terminálok mintegy fele lesz képes a chipkártyák, illetve NFC-s fizetés kezelésére, még mindig jókora teret engedve a régi, mágnescsíkos technológiának. A Samsung fizetési megoldásával - többe között - erre a térre igyekszik lecsapni. A vállalat az idén felvásárolt LoopPay MST (Magnetic Secure Transaction) technológiáját építette be csúcstelefonjaiba, amellyel a készülékeket elég a terminál mágneskártya-olvasójához érinteni, az a mágneses mintát szimulálva fizet a POS egységnél. A Samsung Pay emellett persze a "hagyományos" NFC-s mobilfizetést is támogatja, Európában is ez lesz majd a cég fő csapásiránya.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Bár a vállalat megoldása gyakorlatilag minden terminált lefed ami szembe jöhet a felhasználóval egy üzletbe belépve, hogy a fizetési szolgáltatást a cég sikerre vigye, azt több készülékére is ki kell terjesztenie. A Samsung Pay jelenleg csak a vállalat két zászlóshajójában, a Galaxy S6, illetve S6 Edge telefonokban érhető el, illetve nagy valószínűséggel a hamarosan megjelenő, Note 5-ben és - ha beigazolódnak az érkezéséről szóló pletykák - az S6 Edge plusban is jelen lesz.

Ez ugyanakkor még mindig csak négy modellt jelent, amelyekhez ráadásul gyenge eladások párosulnak - a vállalat a napokban kénytelen volt visszanyesni a csúcseszközök árából, a gyenge kereslet miatt. Ha a cég nem kezdi el belépő-, illetve középszintű készülékeibe is beépíteni a technológiát, még terminál-kompatibilitási előnyét tekintve is kétséges a sikere, főként ha az Apple Pay is európai terjeszkedésbe kezd, illetve ha a nyáron bejelentett Android Pay megjelenik.

Utóbbi különösen sötét felhő a jelenleg versengő vagy épp rajthoz álló mobilfizetési szolgálatatások felett, hiszen minden NFC-képes androidos eszközt támogat majd, ráadásul a Google valószínűleg kötelezően telepítteti azt a gyártókkal Google Services-t használó androidos készülékeikre, akárcsak böngészőjét, levelezőjét és egyéb szolgáltatásait - kérdéses, hogy ezzel a helyzettel mit kezd majd a Samsung: maga teszi majd saját megoldásának egyik legnagyobb riválisát készülékeire, vagy komolyabb erőfeszítéseket tesz, hogy megváljon a Google ökoszisztémájától.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 02:44

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.