Szerző: Koi Tamás

2011. szeptember 23. 12:39

Mobilszolgáltató lehet a Google?

Új területek felé puhatolózik a mobilpiacon a Google, a cég a saját mobilos operációs rendszer, a különböző alkalmazások és a saját márkás telefonok mellett az infrastruktúra-szolgáltatói szegmensbe is betörhet, vagyis mobilszolgáltató lehet belőle.

A mobiliparban egyre meghatározóbb jelenléttel bíró Google újabb területek felé puhatolózik, legalábbis erre enged következtetni az a tény, hogy a multi spanyolországi leányvállalata több helyi mobilszolgáltatóval is megegyezett hálózatikapacitás-bérlésről. A vállalat a kiszivárgott hírek szerint egyelőre csak különböző mobilos termékek, alkalmazások, így elsősorban a Google Voice VoIP-platform belső tesztelésére használja fel az így rendelkezésre álló hálózati kapacitást, szakértők szerint ugyanakkor egyáltalán nem kizárt, hogy a társaság idővel a nagy nyilvánosság számára is továbbértékesíti a szolgáltatást, azaz virtuális mobilszolgáltatóvá (MVNO) válik.

Tesztüzemhez kellenek

Az interneten terjengő pletykák szerint a Google több spanyolországi dolgozója is kapott a napokban egy SIM-csomagot, ami többek közt egy, a cég saját arculatára mintázott kártyát tartalmaz. Ezt a dolgozók saját, Nexus S készülékeikkel (a Google eddig minden saját márkás új telefonját eljuttatta mindegyik dolgozójának) elsősorban belsős, fejlesztés alatt álló projektek tesztelésére használhatják. A hírek, illetve a mellékelt képek tanúsága szerint a kártyák behelyezése után a Google saját operátorlogója jelenik meg a készüléken, mely valójában a három nagy spanyolországi szolgáltató (Movistar, Orange, Vodafone) hálózatának egyikére jelentkezik fel.

>

Azzal, hogy a Google kapacitást bérel az említett operátoroktól, vélhetően kedvezőbb árakat tud kialkudni az adatforgalmi felhasználás után, mintha egyszerűen céges flottát vásárolna, ez azonban könnyen a kezdetét jelentheti egy nagyobb, egész Európára, illetve a világra kiterjedő stratégiai lépésnek.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Ha a Google nem csak a saját alkalmazottai számára kínálna tesztelési céllal SIM-eket, hanem kilépne egy ilyen termékkel a lakossági piacra, azzal a cég lényegében virtuális mobilszolgáltatóvá válna, melynek azonnali, és nyilvánvaló előnyei lehetnének: a vállalat saját fejlesztésű mobil operációs rendszerére, az Androidra épülő készülékek többnyire tekintélyes adatforgalmat generálnak, így a Google ebben a relációban nagy mértékben az infrastruktúra-tulajdonosokra, vagyis a mobilszolgáltatókra van utalva. Ha a cég MVNO-ként beékelődne az ügyfél és a hálózat tulajdonosa közé, azzal mindenképpen nagyobb kontrollt gyakorolhatna a bitfolyam felett, más kérdés, hogy a nagy mobilszolgáltatók részéről egy ilyen irányú kezdeményezés mennyire találna kedvező fogadtatásra.

Transzparencia

A Google számára emellett cél lehet az is, hogy a mobilszolgáltatást kvázi integrálja a termékbe, vagyis transzparenssé tegye a teljes bitfolyamot, ezzel tulajdonképpen az Amazon 3G-s Kindle könyvolvasóinál alkalmazott megoldást választva. Mint ismeretes, a világ legnagyobb webáruházában árult e-könyvolvasók egyes típusai beépített SIM-et tartalmaznak, de a felhasználók soha nem kerülnek kapcsolatba a mobilszolgáltatóval, és az Amazon soha nem közölte hivatalosan, valójában melyik mobilcég SIM-je lapul a készülék burkolata alatt.

A Google egyszer már megpróbálta új üzleti modellel, a szolgáltatókat kvázi megkerülve eljuttatni termékét a végfelhasználókhoz, igaz, akkor még nem az alkalmazások, vagy a bitfolyam, hanem a terminál állt a fókuszban. A cég 2009 végén közölte, hogy piacra dobja Nexus One márkanevű mobiltelefonját, melyet a szolgáltatókat megkerülve kívánt értékesíteni. A kezdeményezés végül nem aratott osztatlan sikert a végfelhasználók körében, a Google így idővel kénytelen volt visszanyergelni a régi, jól bevált üzleti modellre, és bevonta az operátorokat az értékesítésbe.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.