Szerző: Bodnár Ádám

2010. február 18. 16:53

Napi 60 ezer androidos telefon fogy

Jött, látott, győz? Az első androidos telefon alig több mint egy éve került piacra, de a Google platformja máris meghódította a mobilgyártókat és a felhasználókat is.

A Mobile World Congress rendezvényen Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója elmondta, a vállalat gyártópartnerei ma már naponta 60 ezer androidos készüléket értékesítenek. Egy negyedév alatt megduplázódott a leszállított androidos okostelefonok száma, mondta el Schmidt.

A Google viszonylag friss szereplője az okostelefon-piacnak, versenytársai közül a legtöbben már legalább egy évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, de még az Apple is lassan három éve van jelen ezen a területen, ami informatikai léptékkel hosszú idő. A 2007-ben bejelentett Androidra 2008 őszén jelent meg az első okostelefon, a T-Mobile G1, de igazából 2009 közepén indult be a platform szekere, leginkább a HTC révén, de az év második felére szinte az összes nagy mobilgyártó előrukkolt első androidos készülékével.

2010 még erősebbnek ígérkezik a Google mobilos platformja szempontjából, amelyre bizonyíték a héten zajlott Mobile World Congress is, ahol a Nokiát leszámítva minden jelentős mobilgyártó előrukkolt androidos telefonokkal: a Samsung, az LG, a Sony Ericsson és a Motorola összesen vagy egy tucat különféle modellt jelentett be, eltérő árkategóriákban, más és más felhasználói szegmensek számára.

Az elemzőcégek egyetértenek abban, hogy a Google hamarosan jelentős szereplője lesz az okostelefonos platformok piacának. Noha jelenleg az Android csak messze lemaradva követi népszerűségben a többieket, az év végére a részesedése megközelítheti az iPhone OS-t is, a közeljövőben pedig le is hagyhatja, a BlackBerry OS-szel együtt. A Gartner 2012-re vonatkozó prognózisában azt állítja, a Symbian OS részesedése 37 százalékra csökken a jelenlegi 40-ről, az Android pedig a második legnagyobb részesedéssel rendelkezik majd, 18 százalékkal, megelőzve a BlackBerry OS-t (14%), az iPhone OS-t (13%) és a Windows Mobile-t (9%).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról