Szerző: Bizó Dániel

2009. augusztus 10. 15:15:00

Hivatalos: a Toshiba is beáll a Blu-ray mögé

Immár hivatalos: a Toshiba belép a Blu-ray eszközöket gyártók sorába. A vállalat a formátum széleskörű támogatottságával és a piaci kereslettel magyarázza lépését.

Ahogyan a HWSW nagyjából három héttel ezelőtt beszámolt róla, a Toshiba hamarosan Blu-ray termékekkel áll elő -- írta a japán Yomiuri Online lap meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Az értesülés pontosnak bizonyult, a Toshiba ma ugyanis közleményben tudatta a világgal, hogy beadta tagsági jelentkezését a Blu-ray Disc Associationhöz (BDA), valamint olyan termékekkel tervez megjelenni, melyek támogatják a formátumot.

A bejelentés úgy fogalmaz, hogy a Toshiba a digitális technológiák egyik vezetőjeként a Blu-ray formátumot támogató eszközök számának és a piaci kereslet  fényében döntött így -- Japánban a Blu-ray lejátszók és rekorderek már most népszerűbbek a DVD-nél, és az előrejelzések szerint a  következő három év során az amerikai és európai kulcspiacok is követni fogják ezt a trendet. A vállalat egyelőre csak annyit közölt, hogy az év hátralévő részében Blu-ray lejátszókat és Blu-ray meghajtókat integráló notebookokat dob majd piacra. A termékek specifikációi és a piaci premierek időpontjai egyelőre még döntés tárgyát képezik.

A Toshiba nagyjából másfél évvel ezelőtt adta fel a formátumháborút, beismerve ezzel a HD DVD vereségét, miután kilátástalanná vált helyzete, a vállalat pedig nem tudta tovább finanszírozni a hatalmas veszteségeket, melyek a csúcspontján egyes becslések szerint éves szinten akár több mint 400 millió dollárnak felelt meg. A kezdeti fejlesztési költségeket követően hatalmas marketingbüdzséket dedikált a célnak a vállalat, valamint önköltségi ár alatt forgalmazta HD DVD-készülékeket hogy előnyre tegyen szert, hiába.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 04:34

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.