Szerző: Koi Tamás

2009. január 22. 09:51

Márciusban nyit a RIM saját alkalmazás-piactere, a BlackBerry Application Storefront

Pár hónapon belül a BlackBerry okostelefonokat gyártó kanadai Research in Motion (RIM) is megnyitja saját alkalmazás-piacterét, ezzel csatlakozva az Apple és a Google hasonló kezdeményezéseihez. A BlackBerry Application Storefrontra szokás szerint egyedi fejlesztésű alkalmazások kerülhetnek, melyekért fizetni kell majd, a bevételek nagy részét pedig visszajuttatják a készítőknek.

[HWSW] Pár hónapon belül a BlackBerry okostelefonokat gyártó kanadai Research in Motion (RIM) is megnyitja saját alkalmazás-piacterét, ezzel csatlakozva az Apple és a Google hasonló kezdeményezéseihez. A BlackBerry Application Storefrontra szokás szerint egyedi fejlesztésű alkalmazások kerülhetnek, melyekért fizetni kell majd, a bevételek nagy részét pedig visszajuttatják a készítőknek.

Az előzetes terveknek megfelelően márciusban megnyílik a RIM saját telefonjaihoz, így köztük a jelenleg legnépszerűbb Bold és Storm modellekhez fejlesztett alkalmazásokat tartalmazó szoftver-piactér, a BlackBerry Application Storefront, melyre a hét elejétől lehet feltölteni az első, BlackBerry okostelefonokkal kompatibilis programokat. A piactérről először tavaly októberben nyilatkozott a vállalat, kiemelve, hogy a szoftveráruház elsődleges célja a BlackBerry felhasználók által gyakran használt alkalmazások rendszerezése, a fejlesztők ösztönzése, ezzel együtt a platform népszerűsítése.

BlackBerry Storm
BlackBerry Storm

A BlackBerry Application Storefront működési modelljéről egyelőre kevés nyilvános információ áll rendelkezésre, és míg például az Apple fenntartja magának a jogot, hogy azokat a szoftvereket eltávolítsa az iPhone App Store-ból, melyek kifejezetten sértik üzleti érdekeit, a RIM csak annyit közöl a feltételekben, hogy bármikor, akár indoklás nélkül eltávolíthat alkalmazásokat a Storefront felületéről.

A piactérre az egyéni fejlesztők mellett vállalatok és mobilszolgáltatók is feltölthetik saját szoftvereiket, azok a cégek pedig, melyek BlackBerry Enterprise Server vagy BlackBerry Professional Software platformot használnak, megszabhatják majd alkalmazottaiknak, hogy mely alkalmazásokat tölthetik le a telefonjukra.

A telefongyártó saját piacterén várhatóan a fizetés is egyszerűbb lesz majd, a RIM legalábbis előrehaladott tárgyalásokat folytat a PayPal-lel a lehető legkényelmesebb vásárlás érdekében. A bevételekből szokás szerint a fejlesztők is részesednek, méghozzá a konkurensekhez viszonyítva nagyobb arányban: a BlackBerry Application Storefrontról letöltött minialkalmazásért fizetett összeg 80 százaléka a fejlesztő zsebébe vándorol, míg az App Store és a Google Android Market esetében ez az arány 70 százalék. Azt egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni egy alkalmazás a BlackBerry piacterén.

a címlapról