Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Önállósítja digitális fényképezőkkel foglalkozó üzletágát a Samsung

Dojcsák Dániel, 2008. november 10. 13:41
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A múlt csütörtökön jelentette be a Samsung, hogy hamarosan egy önálló leányvállalatba szervezi ki a digitális kamerákkal foglalkozó üzletágát. Egészen mostanáig a digitális képalkotás üzletág a Samsung Electronics 25,5 százalékos tulajdonában lévő Samsung Techwin berkein belül működött. Az elemzők szerint a kameraüzletág különválasztása elsősorban a vállalat többi, profitábilis üzletágának részvényeit erősíti majd, másrészt viszont így a Samsung teljesen összehasonlíthatóvá válik a japán konkurensekkel, mint a Sony vagy a Canon.

[HWSW] A múlt csütörtökön jelentette be a Samsung, hogy hamarosan egy önálló leányvállalatba szervezi ki a digitális kamerákkal foglalkozó üzletágát. Egészen mostanáig a digitális képalkotás üzletág a Samsung Electronics 25,5 százalékos tulajdonában lévő Samsung Techwin berkein belül működött. Az elemzők szerint a kameraüzletág különválasztása elsősorban a vállalat többi, profitábilis üzletágának részvényeit erősíti majd, másrészt viszont így a Samsung teljesen összehasonlíthatóvá válik a japán konkurensekkel, mint a Sony vagy a Canon.

A Techwin a kamerák mellett még másik öt területen tevékenykedik, mégpedig a félvezetőgyártásban egyrészt alkatrészeket másrészt rendszereket készít, egy másik üzletágában gázturbinákat és helikpoter-hajtóműveket épít, sőt, a hadiiparban is érintett tüzérségi megoldásaival. Az utolsó nem említett üzletág pedig a belföldi légiközlekedés. Az újonnan létrejövő Samsung Digital Imaging vállalatba átmentett fényképezőgép-üzletág már a Techwin bevételeinek 37 százalékát termelte, hozzásegítve a vállalatot a harmadik negyedévben elért 24,5 millió dolláros tiszta haszonhoz.

A Reuters információi szerint a Samsung Digital Imaging 2009 február 1-én kezdi meg ténykedését, akkorra zárulnak le az átszervezések. A döntést elemzők szerint üzletileg jogos a lépés, ráadásul szükségszerű is lett volna egyébként is, mivel a fényképezőpiac olyan mértékben növekszik, fejlődik és változik, és a verseny is annyira erős, hogy teljes fókuszt igényel a vállalatvezetés részéről is.


131 millió darabos piac 2007-ben

A Samsung az elmúlt években látványosan megerősítette globális pozícióit a digitális kamerák piacán is, megszorongatva ezzel a klasszikus fényképezőgép-gyártókat. 2008 elején már annak örülhettek a dél-koreaiak, hogy a piac harmadik legnagyobb (9,1%) szereplőivé váltak a Canon (19,2%) és a Sony (17,2%) után, megelőzve a nagy öregeket, mint az Olympus (9%), Kodak (8,8%) Nikon (8,4%), Fuji (6,3%) vagy a Pentax (2,4%). Ha a tömegigényeket kielégítő, valódi konzumer fényképezőkkel úthengerként közlekedő Samsung még nagyobb fókuszt helyez erre a területre, akkor hamarosan a japán gyártók egytől-egyig bajban találhatják magukat.