Szerző: Bizó Dániel

2008. április 30. 14:22

Problémák árnyékolják be a GTA IV premierjét

Technikai problémák árnyékolják be az idei év minden bizonnyal legnagyobb sikert arató videojátékának, a Grand Theft Auto IV (GTA IV) premierjét. Frusztrált GTA-rajongók tucatjai számolnak be különféle hibákról, melyek az olvashatatlan lemezektől kezdve a grafikai jelenségeken át a fagyásokig terjednek.

[HWSW] Technikai problémák árnyékolják be az idei év minden bizonnyal legnagyobb sikert arató videojátékának, a Grand Theft Auto IV (GTA IV) premierjét. Frusztrált GTA-rajongók tucatjai számolnak be különféle hibákról, melyek az olvashatatlan lemezektől kezdve a grafikai jelenségeken át a fagyásokig terjednek.

Hatalmas felhajtás és várakozások közepette vett rajtot tegnapelőtt éjfélkor minden idők egyik legnépszerűbb játéksorozatának, a GTA következő része. A New Yorkra hajazó fiktív Liberty City alvilágában játszódó GTA IV eladásai az előzetes becslések alapján minden korábbi rekordot megdöntenek majd. A nyitó hétre várt forgalom meghaladhatja a 400 millió dollárt is, miután mintegy 6 millió példányban szippantja majd fel a rajongótábor a játékot az első napokban, amennyiben a készletek nem fogynak ki.

A GTA IV gyakorlatilag egyöntetűen hangos sikert aratott a játéksajtóban, a vélemények leginkább a városi élet ábrázolásának részletességét, a játékmenet élvezetességéát és a történet mélységét emelték ki. Sok játékos azonban nem tapasztalhatta meg egyelőre a játék nyújtotta élményeket, ugyanis hiába vásárolta meg a szoftvert, futtatása már akadályokba ütközött -- -- a jelek szerint PlayStation 3 és Xbox 360 platformokon egyaránt adódnak problémák.

A különböző fórumokon felbukkant bejegyzések alapján egyes PlayStation 3 felhasználók már a telepítésnél elakadnak, mikor a játék adatokat másolna fel a merevlemezre. Mások ugyan sikerrel jutnak túl a telepítésen, de a játék kifagyásával szembesülnek. A fagyások oka nem ismert, és nem is modellspecifikus, az összes hardverrevízión előfordulnak, legyen szó PAL vagy NTSC, 20, 40, 60 vagy 80 gigabájtos változatokról.

Szintén fagyásokat és más problémákat jelentenek Xbox 360 felhasználók. Egyikük beszámolója alapján néhány perc játék után kifagyott a szoftver, majd ezt követően minden gombnyomás fagyáshoz vezetett, amin nem segített a teljes újratelepítés vagy a lemez kicseréltetése sem. Egy másik felhasználó időről időre leszakad az Xbox Live-ról, amit követően időről időre megakad a játékmenet néhány másodpercre. Megint mások arról számolnak be, hogy nem töltődnek be a textúrák időben, és látványosan leesik a képfrissítési sebesség -- ez állítólag a BenQ DVD-meghajtókkal szerelt Xboxok esetében fordulhat elő.

Az érintett cégek, a Sony, a Microsoft és a Take-Two/Rockstar egyelőre hivatalosan hallgatnak, ugyanakkor a felhasználóknak adott válaszok alapján (természetesen) gőzerővel dolgoznak a szerteágazónak tűnő problémák forrásának azonosításán. Egyelőre nem világos az sem, hogy generális hibákról van szó a szoftver kódjában, esetleg a présüzemek által produkált lemezek egy része nem megfelelő -- igaz, ennek valószínűsége kicsiny, tekintve, hogy az xboxos változat DVD-n, míg a playstationös Blu-ray korongon érkezik. További lehetséges hibaforrásnak bizonyulhatnak a különféle firmware-ek, melyekből mindkét platform megjelenése óta egyenként több tucat érkezett, így ebből a szempontból a felhasználói bázis rendkívül diverzifikált lehet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról