Szerző: Bodnár Ádám

2007. december 10. 12:29

A kis- és középvállalati termékek húzzák a tárolópiacot

A harmadik negyedévben 3,9 milliárd dollárra nőtt a külső merevlemezes tárolóeszközök piacra, ami éves szinten 3,4 százalékos bővülést jelent -- derül ki a Gartner által nyilvánosságra hozott adatokból. Az IDC 5,1 százalékos bővülésről és 4,4 milliárdos forgalomról számolt be, a viszonylag nagy különbség a két piackutató által alkalmazott eltérő metodikából adódik. Az IDC adatai alapján a teljes tárolópiac 4,3 százalékkal 6,4 milliárd dollárra nőtt, a leszállított tárolókapacitás 50 százalékkal bővült egy év alatt, és így 1,3 millió terabájtot tett ki.

[HWSW] A harmadik negyedévben 3,9 milliárd dollárra nőtt a külső merevlemezes tárolóeszközök piacra, ami éves szinten 3,4 százalékos bővülést jelent -- derül ki a Gartner által nyilvánosságra hozott adatokból. Az IDC 5,1 százalékos bővülésről és 4,4 milliárdos forgalomról számolt be, a viszonylag nagy különbség a két piackutató által alkalmazott eltérő metodikából adódik. Az IDC adatai alapján a teljes tárolópiac 4,3 százalékkal 6,4 milliárd dollárra nőtt, a leszállított tárolókapacitás 50 százalékkal bővült egy év alatt, és így 1,3 millió terabájtot tett ki.

A gyártói rangsor élén továbbra is az EMC áll, a cég részesedése 25,8 százalék volt a harmadik negyedévben, a második helyet az IBM (14,6%), a harmadikat pedig a HP (12,6%) szerezte meg a Gartner szerint. A dobogóról már leszorult a Hitachi Data Systems (9,7%), amely visszaszerezte a negyedik helyet a Delltől (8,7%), legalábbis ezt állítja a Gartner, az IDC-nél azonban fordított a helyzet, náluk a Dell jobban áll, mint a Hitachi. A hatodik helyen a Network Appliance végzett (7,3%), majd a Sun Microsystems (4,2%) következett a sorban.

Az éllovas EMC-nek a Gartner jelentése szerint 2007 harmadik negyedévében 6 százalékkal nőtt a külső lemezes tárolóeszköz-forgalma, minden termékcsoport erősen teljesített, de kiváltképp a csúcskategóriás DMX család muzsikált jól -- ez főképp annak fényében figyelemre méltó, hogy ebben a kategóriában minden más gyártó gyengélkedett a harmadik negyedévben. A Dell ugyan 45,7 százalékos növekedést könyvelt el éves szinten, a második negyedévvel összevetve a különbség mindössze 2,8 százalékos volt. A Dellt leszámítva csak a Fujitsu Siemens tudott kétszámjegyű százalékos növekedést elkönyvelni éves szinten, a japán-német vegyesvállalat 15,8 százalékkal növelte tárolóeszközeinek forgalmát.

Az IDC adataiból kiderül, hogy a kis- és középvállalatok jelentik a tárolópiac motorját, a legnagyobb növekedést a 15 ezer dollárnál olcsóbb, tehát valóban alsókategóriás berendezések szegmensében mérte az elemzőcég. A kis- és középvállalatok informatikai igényei egyre kifinomultabbak, a cégek már nem érik be a nagyvállalatok számára kialakított megoldások kisebb, "butább", olcsóbb változataival, kifejezetten a saját igényeikre szabott termékeket keresnek. Az utóbbi évben a tárolók gyártói közül többen is piacra dobtak olyan termékeket, amelyek kimondottan ezt a vevőkört célozzák -- és a jelek szerint sikerrel. Ebben a szegmensben külünösen nagy népszerűségnek örvendenek az iSCSI-alapú megoldások, amelyet a forgalmuk 43 százalékos növekedése is bizonyít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról