Szerző: Vörös Péter

2001. február 1. 10:16

Az MP3.com a vártnál jobb negyedik negyedéves eredményeket ért el

Az Internet zenei szolgáltató cég szerdán bejelentette negyedik pénzügyi negyedéves eredményeit, amelyek meglepően jól sikerültek. A veszteség sokkal alacsonyabb volt az előrejelzéseknél, a bruttó haszonrés magas lett és általános az optimizmus a szakértők között az új bevételi forrásokat illetően is.

Az MP3.com negyedéves nettó vesztesége 3,1 millió $ volt (részvényenként 5 cent), szemben az 1999-es hasonló időszakban elért 10,6 millió $-ral (17 cent részvényenként) - az elemzők egységes véleménye szerint a veszteség 13 cent volt részvényenként. A cég forgalma 22 millió $ volt, szemben az egy évvel korábbi 15,3 millió $-ral.

Az MP3.com-nak úgy sikerült elérnie ezeket az igen jó eredményeket, hogy a verseny az MP3 piacon csak erősödött és számos jogi akadállyal is szembe kellett néznie a cégnek - mindezek ellenére az MP3.com tagjainak száma és a Web-helyen kínált tartalom nagysága nőtt. A negyedik negyedév végére az MP3.com-nak több, mint 125.000 elfogadott előadója volt, ez 176%-os növekedést az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. A cég szerint a forgalom átlagosan 750 ezerre nőtt, szemben a harmadik negyedévben elért 602 ezerrel.

A cég egyes vetélytársai komoly gondokkal küzdenek: januárban a Musicmaker.com "húzta le a rolót", míg az EMusic.com 36%-kal csökkentette alkalmazottai számát. Dacára a nehéz iparági feltételeknek, az MP3.com illetései jelentős növekedési potenciált látnak az üzletben, pl. az online hirdetési bevételek révén. Ez utóbbi nem csak a hagyományos banner hirdetéseket jelenti, de audió hirdetéseket és e-mail hirdetéseket is. Ha sikerül ezeknek egy egészséges összetételét megtalálni, akkor hamarosan nyereséges lehet az MP3.com. Az ehhez vezető úton segíthet az is, hogy a cég egyes kulcsfontosságú technológiáit licenceli más vállalatoknak.

Azt ugyan nem jelentette be a cég, hogy mikor lesz nyereséges, de annyit közzé tettek, hogy a 2001-es évben 25-35%-kal fog nőni a forgalom és 12 hónapra elegendő készpénze van a cégnek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról