Újra szárnyal és közben árat emel a Netflix
A várakozásokon felüli erős negyedévet zárt szeptember végén a világ legnépszerűbb online előfizetős videostreaming-szolgáltatása, a Netflix, mely a hollywoodi sztrájkok dacára képes volt visszatérni arra a növekedési pályára, ami a pandémia kezdeti időszakát jellemezte. Ettől függetlenül a cég néhány piacon áremelést hajt végre.
2020 második negyedéve óta nem gyűjtött egy negyedév alatt annyi új felhasználót a Netflix, mint az idei harmadik egyedévben - a cég tegnapi üzleti jelentése alapján a világ legnépszerűbb online videostreaming-szolgáltatójának felhasználói bázisa kilencmillió előfizetővel bővült, jelentős mértékben meghaladva az előzetes elemzői várakozásokat, melyek legjobb esetben is legfeljebb hatmillió új ügyféllel számoltak.
A szolgáltató - melynek ezzel szeptember végére 247 millió előfizetője lett - ezzel párhuzamosan bizonyos csomagokat illetően áremelést jelentett be, de egyelőre csak három országban, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Franciaországban, ahol rendre 22,99 dollárba, 17,99 angol fontba és 19,99 euróba kerül majd a prémium díjcsomag, az egyetlen konstrukció, mely 4K-s tartalomfogyasztást tesz lehetővé.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az áremelés által érintett országok körére magyarázat lehet, hogy ezeken a fejlett, telített piacokon a szolgáltatónak már nem maradt növekedési potenciálja, amit igazolnak a számok is: a legnagyobb növekedés egyes európai régiókra, a Közel-Keletre és Afrikára volt jellemző, mostanra pedig a Netflix teljes előfizetői bázisának mintegy csak 30%-a streameli a tartalmakat az Egyesült Államokból.
A Netflix szárnyalása annak fényében különösen figyelemre méltó, hogy az érintett időszakban komoly feszültség alakult ki a hollywoodi alkotók és a stúdiók, tartalomdisztribútorok között, mely mostanra látszik csak elülni. A cég malmára hajtotta ugyanakkor a vizet, hogy a produkciók jelentős része külföldön forog, ahol a sztrájkok hatásai nem vagy kevéssé jelentkeztek.
Az SVOD-szolgáltató legnépszerűbb húzócímei közé tartozott a harmadik negyedévben a One Piece című mangasorozat live-action változata, de nagyot mentek az olyan, régebbi sikerszériák, mint a Comcast produkciójában készült 2019-es Brilliáns elmék (Suits) vagy Az elit alakulat (Band of Brothers) - utóbbit éppen a rivális HBO-tól licencelte a Netflix.