Szerző: Koi Tamás

2023. október 18. 13:25

Havonta átlag hét óra jut a kisképernyős streamingre

Egyre többet és egyre alaposabban foglalkozik az online videostreaming-platformok működésével, azok népszerűségével a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, mely most a legnépszerűbb külföldi és magyar szolgáltatók kisképernyős nézőiről publikált kutatást.

A felhasználók száma és az egy főre jutó, weblapon vagy applikáción töltött idő hossza alapján három nemzetközi (Disney+, HBO Max, Netflix) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) tartalomfogyasztási értékeit vizsgálta az NMHH 2023. április és június között. 

Az eredmények azt mutatják, hogy a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millió fő keresi fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió fő. Emellett az oldalakon és applikációkon eltöltött idő hossza is számottevő: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek.

Fontos szempont, hogy ezek az adatok csak azoknak a magyaroknak a tartalomfogyasztását mutatják, akik mobilról, tabletről vagy éppen számítógépről követik figyelemmel a filmalkotásokat. Hozzájuk csatlakoznak még azok, akik például okostelevíziót használnak, ami minden bizonnyal tovább emeli mind a felhasználók számát, mind a filmnézéssel töltött idő hosszát - írja a hatóság.

nmhh_streaming_eleres_ats
forrás: nmhh

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A kutatás tanúsága szerint a kisképernyős felhasználók körében Magyarországon egyértelműen a Netflix és a Videa a legnépszerűbb szolgáltatás, mindegyikük egymillió látogatóval büszkélkedhet, utánuk következik a sorban az HBO Max és a Disney+, melyeket külön-külön félmillióan keresnek fel, míg a Jobbmintatv.online oldalát közel 300 ezer fő tekinti meg hetente.

A lista végén a két nagy kereskedelmi televízió szolgáltatása található: áprilisban a TV2 Play-hez még több mint 300 ezren csatlakoztak, majd a nézőszám meredek esésbe kezdett, és a nyár elején már csak kb. százezren voltak kíváncsiak rá. Az RTL Most kínálatát átlagosan 145 ezren választották hetente.

Összességében egy átlagos hét leforgása alatt a legfiatalabb korcsoport (16–29 évesek) közel fele (46,3 százaléka, vagyis 735 ezer fő), a 30–59 év közöttiek kétötöde (39,7 százaléka, vagyis 1,5 millió fő), míg a 60–75 évesek kicsivel kevesebb mint harmada (32,2 százaléka, vagyis 357 ezer fő) kereste fel a vizsgált hét oldalt vagy a hozzájuk tartozó applikációk egyikét. A legfiatalabb csoportba tartozó felhasználók átlagosan több időt töltöttek a szórakozás ezen formájával, mint idősebb társaik, közel heti két óra negyven percet.

A hatóság a fentiek mellett kiemeli, hogy a Disney+ és a Netflix is elsősorban a 30 év alattiaknál volt igazán népszerű.

a címlapról