Szerző: Koi Tamás

2023. augusztus 23. 12:07

Kiszáll a meteorológiai bizniszből az IBM

Eladja időjáráselőrejelző szolgáltatásokat nyújtó részlegét az IBM. A cég, mely az utóbbi egy évben jelentős hangsúlyt fektet az alap kompetenciák erősítésére és a nem kritikus divíziók leépítésére ezzel csaknem nyolc év után adja fel az üzletágat.

Eladja a Weather Company nevű leányvállalatát az IBM - jelentette be szerdán az amerikai tech óriás, melynek menedzsmentje az utóbbi időszakban többször is jelezte, hogy elsősorban az alaptevékenységekre fókuszálva képzeli el a jövőt. A divízióhoz tartozik többek között a Weather Channel mobil app és az ugyanezen a néven működő weboldal, a Weather.com, a Weather Ungerground és a Storm Radar nevű szolgáltatások.

A cég az egységet egy magánbefektetői alapnak, a Francisco Partnersnek adja el, a várhatóan jövő áprilisban záródó ügylet értékét azonban a felek nem hozták nyilvánosságra. A tranzakció kapcsán kiadott közleményében az új tulajdonos leszögezte, hogy a jövőben az üzletágat közelebb kívánják vinni a fogyasztókhoz újabb szolgáltatások integrálásával.

ibmweather

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A tranzakciót követően az IBM továbbra is hozzáfér majd a társaság által szolgáltatott időjárási adatokhoz, melyeket a vállalati ügyfeleknek szánt mesterséges intelligencia-alapú termékeinél használ majd fel - áll a bejelentésben. 

Az IBM 2016-ban vásárolta fel a Weather Companyt 2 milliárd dollárért cserébe, melynek eladása nem hivatalos információk szerint idén április óta volt napirenden. Az időjárás-platform jelenleg becslések szerint havonta átlagosan mintegy 415 millió felhasználót szolgál ki, ám ezzel együtt sem érhet annyit, mint amennyiért 2016-ban megvette az IBM - korábbi becslések valamivel egymilliárd dollár feletti értékről szólnak.

Az egység értékesítése jól illik a Nagy Kék nemrég meghirdetett stratégiaváltásához, melynek értelmében a vállalat a továbbiakban elsősorban a fő bevételforrást jelentő nagyvállalati megoldásokra, így azokon belül bizonyos szoftvertermékekre, felhős megoldásokra és az MI-re (Watsonx) fókuszál.

a címlapról