Szerző: Koi Tamás

2023. július 17. 09:43

Másfél évnyi hadakozás után megbékélt a Microsoft és a Sony

Véget vetett gyakorlatilag tavaly év eleje óta zajló csatározásának a Microsoft és a Sony, a két cégnek a hétvégén a múlt heti amerikai bírósági döntés(eke)t követően sikerült megállapodnia arról, hogy az Activision Blizzard felvásárlását követően a japánok platformja hosszú évekig hozzájut majd a Call of Duty videojátékokhoz.

Tíz évre szóló licencmegállapodást kötött egymással a hétvégén a Microsoft és a Sony, melyben a két cég lefekteti annak feltételeit, hogy a világ egyik legnépszerűbb videojátékos franchise-a, a Call of Duty széria hogyan válhat elérhetővé a jövőben a PlayStation konzolokon. A két cég ezzel egy 18 hónapja tartó adok-kapoknak vetett véget, ami az Activision Blizzard 69 milliárd dollár értékű felvásárlásának bejelentésével kezdődött.

A Sony a tavaly januári bejelentést követően kitartóan próbálta elgáncsolni az akvizíciót, a különböző versenyhivatali meghallgatások és jogi eljárások során azzal érvelve, hogy a Microsoft ezzel durván torzíthatja a játékkonzol-piacot, melynek első számú szereplője egyébként éppen a Sony.

xbox_ps

A senior horizonton túl: a staff meg a többiek

Senior tapasztalati szint fölött van még pár egzotikus lépcsőfok, illetve a mögöttük rejtőző elvárások.

A senior horizonton túl: a staff meg a többiek Senior tapasztalati szint fölött van még pár egzotikus lépcsőfok, illetve a mögöttük rejtőző elvárások.

A japánok szerint ugyanis ezzel a világ egyik legnépszerűbb, több százmillió játékost vonzó videojátéka, a Call of Duty franchise kiadásának és licencelésének jogai a Microsoft kezébe kerülnének, mely a múltbéli, más szektorokban látott tapasztalatok alapján ezt a versenytársak ellen használná fel.

A megállapodás részleteiről eleinte meglehetősen keveset lehetett tudni, később azonban a felek megerősítették, hogy az egyezség tíz évre szól, ugyanakkor csak a Call of Duty címeket fedi le, ezzel hasonló tartalmú lehet, mint amit a másik konzolpiaci riválissal, a Nintendóval hozott tető alá a redmondi cég még tavaly. 

A Microsoft alig pár nappal a felvásárlási szándék bejelentését követően igyekezett gyorsan lehűteni a kedélyeket, már akkor említést téve a potenciális licencmegállapodásoktól, jóllehet az első ajánlatot, mely az összes Activision Blizzard cím öt évre szóló garantált megjelenését ígérte, határozottan visszautasították a japánok.

A redmondiak második, tavaly decemberi ajánlata már csak a Call of Dutyról szólt, a licencidőszak pedig öt évről tíz évre változott - ezt akkor még szintén elutasította a Sony, az ügylet engedélyeztetési folyamatában azóta bekövetkezett fejlemények hatására azonban végül beadta a derekát a japán cég.

A videojáték-ipar, illetve az egész IT-szektor valaha volt legnagyobb akvizíciójának végső kimenetele kapcsán most minden szem a brit versenyhatóságra, a Comptetition and Markets Authority-re (CMA) szegeződik, mely áprilisban blokkolta a dealt, ám miután az FTC múlt héten a legfontosabb piacon, az Egyesült Államokban első-, majd másodfokon is elbukta a tranzakció megállítására vonatkozó jogi eljárást, a CMA és a Microsoft újból asztalhoz ültek és minden, egymás közt folyamatban lévő jogi aktust felfüggesztettek.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

GENERATÍV

0

A Stack Overflow adataival okosodik a ChatGPT

2024. május 9. 14:00

A Google után a másik legmeghatározóbb piaci szereplővel is együttműködést írt alá a világ legnagyobb fejlesztői közösségi platformja.