:

Szerző: Koi Tamás

2023. július 12. 09:04

Zöldet kapott az USA-ban az Activision Blizzard felvásárlása

Óriási jelentőségű győzelmet ért el a helyi versenyhatósággal szemben az Egyesült Államokban a Microsoft, mely zöld utat kapott az ügyben döntést hozó bíróságtól az Activision Blizzard felvásárlására.

Nem túlzás kijelenteni, hogy szinte a halálból hozta vissza tegnap a Microsoft a tavaly év elején bejelentett Activision Blizzard felváráslási ügyletet, melyre kedden áment mondott az illetékes bíróság az Egyesült Államokban, így lényegében csak az angol szakhatóság, a Consumer and Markets Authority (CMA) áll a deal útjában - a jelek szerint már az sem sokáig.

Az ügyben az Egyesült Államokban tavaly decemberben indult a helyi jogrendnek megfelelően - nem halasztó hatályú - jogi eljárás, melyben a június végi meghallgatásokat követően most hozott ítéletet Jacqueline Scott Corley bíró. 

activision_blizzard

Ebben a bíróság kifejti, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnak (angol rövidítése: FTC) nem sikerült érdemben bizonyítania, hogy a rekord összegű, 69 milliárd dolláros üzlet csökkenteni fogja a verseny intenzitását a videojátékok piacán.

A testület szerint ennek éppen az ellenkezője valósulhat majd meg a Microsoft által tett önkéntes vállalások révén, melyek tíz évre szóló, licencdíj-mentes hozzáférést biztosítanak a riválisoknak a stúdió legnagyobb húzócímének számító Call of Duty franchise-hoz.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Az Európai Unió májusban már jóváhagyta az ügyletet, az egyik legnagyobb, EU-n kívüli piacnak számító Nagy-Britanniában ugyanakkor a helyi szakhatóság beleállt a frigybe, így most gyakorlatilag minden szem Londonra szegeződik, ahol az illetékeseknek nem lesz könnyű dolguk, az FTC kontra Microsoft per végkimenetele ugyanis nagy mértékben gyengítheti a brit pozíciókat.

Alighanem ezt a CMA is érzi, legalábbis erre utal, hogy a felek percekkel az amerikai ítélet kihirdetését követően bejelentették, hogy felfüggesztenek minden jogi eljárást egymást között (a Microsoft megfellebbezte a CMA áprilisi határozatát, a másodfok első meghallgatását július 28-ra tűzték ki), és tárgyalásokba kezdenek arról, hogy a brit versenyhatóság eljárás során felmerült aggályait milyen módosítások, esetleg újabb önkéntes vállalások révén lehetne eloszlatni. A CMA az ügylet két fontos aspektusa közül az egyelőre még csupán szárnyait bontogató cloud gaming piacon látott potenciális piactorzító hatást.

Az FTC-nek helyi idő szerint péntek délig van lehetősége arra, hogy megfellebbezze a tegnapi ítéletet, a szakhatóság esélyei ugyanakkor ezek után drámai mértékben csökkentek az ügylet megakasztására vagy gáncsolására, ezért szakértők azt sem tartják kizártnak, hogy a szervezet nem is viszi el másodfokra az ügyet, amire korábban volt már példa.

Az ügyletet mindenesetre technikailag legkésőbb jövő keddig le kell zárniuk a feleknek, ami elé az FTC nem tudott akadályt gördíteni, a CMA-val folyó intenzív tárgyalásoknak köszönhetően pedig nem kizárt, hogy addig a brit versenyhatósággal is megszületik a megállapodás.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.