Szerző: Vörös Péter

2000. november 27. 09:36

Egyes elemzők szerint az AMD-nek a marketingben kell erősíteni az Intel elleni harcban

Sebesség terén már sikerült az AMD-nek legyőznie az Intel-t az év nagy részében. Most, hogy az Intel kijött a Pentium 4-gyel, az Intel egy másik kedvenc területén, a marketingben lesz szükség erősítésre az AMD-nek.

Az AMD-nek meg kell győznie a vevőket arról, hogy a processzor sebesség nem minden - ami nem kis kihívást jelent. Elemzők szerint az AMD-nek azt kellene hangsúlyozni, hogy a legtöbb felhasználó által használt alkalmazásnál egy 1,2 GHz-es Athlon jobb, mint a Pentium 4. Természetesen a "hardcore gamereknél" vagy grafikusoknál nyerő a Pentium 4, de a legtöbb egyéb alkalmazásnál az AMD továbbra is vezet.

Minderről meg kell győzni a vevőket és itt jön a marketing szerepe. A gond csak ott van, hogy a Pentium márkanév az egyik legjobban ismert márka a világon, köszönhetően az Intel gondos marketing munkájának. Az AMD-nél ennek keretében tovább kell erősíteni a cég kapcsolatait az OEM PC gyártókkal - valamint beszállítói oldalon az alaplap ill. chipset gyártókkal.

Az AMD általában 25%-kal az Intel ára alatt árulja hasonlítható termékeit - most további árcsökkentés várható, mivel az 1,4 GHz-es Pentium 4 ára 644$, míg az 1,2 GHz-es Athlon-é 612$, ami csak 5%-os különbséget jelent.

Egyelőre az AMD-nek van ideje javítani marketing stratégiáján, mivel elemzők szerint a Pentium 4 még legalább fél évig csak a csúcskategóriájú PC-kben lesz megtalálható, de azután már olcsóbb PC-kben is elő fog fordulni az Intel legújabb processzora - ami újabb árháborúhoz fog vezetni, amelyből a PC gyártók és a felhasználók fogják húzni a legnagyobb hasznot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról