Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. október 14. 10:26

Novemberben jön az olcsósított Netflix, egyelőre nem hozzánk

November harmadikán rajtol a streamingóriás hirdetésekkel támogatott előfizetési szintje, első körben csak 12 országban.

Pár hét és elérhetővé válik a Netflix „olcsósított” előfizetési csomagja havi hét dollárért (átszámolva 3000 forint), ami azokat a potenciális regisztrálókat célozza meg, akik a jutányosabb árért cserébe vállalják a megjelenített reklámok kényelmetlenségét. A „Basic with Ads”, az Alapcsomag reklámmal opcióval tehát három dollár spórolható az eddig elérhető legolcsóbb alapszinthez képest.

Az új csomagot első körben 12 ország: Ausztrália, Brazília, Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Korea, Mexikó, Spanyolország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok felhasználói érhetik el november harmadikától, a magyarországi elérhetőségről egyelőre nincsenek információk. Az átszámolt ár kb. nettó 3000 forint, de mivel itthon az alapcsomag 2500 forintba kerül, 2000 forint körüli ár valószínűsíthető az egyelőre kérdéses dátumú hazai rajtkor.

Az előfizetők óránként összesen négy-öt percnyi, egyenként 15-30 másodperces hirdetést fognak látni, pár tartalom azonban kivételt képez majd, például a legfrissebb mozifilmek, a valódi moziélmény megőrzése érdekében – írja a Netflix tájékoztatója. A reklámok mellett negatívumként lehet említeni továbbá, hogy a licencelési korlátok miatt a teljes kínálat 5-10 százaléka nem lesz elérhető ebben az előfizetői konstrukcióban, és csak 720p felbontású megjelenítést fog kínálni. A konkurens streamingszolgáltatások, köztük a Disney + és a HBO Max már korábban bevezették az olcsóbb, hirdetésekkel támogatott opciókat, havi 8-10 dollárokért, így a Netflix alálő a két nagy versenytársnak.

netflix_ads

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Netflix vezetői évekig határozottan ellenezték a reklámok bevezetését, ám a megtorpanó növekedés, sőt az idén elkönyvelt nettó előfizetői veszteség abba a szükséghelyzetbe kényszerítette a szolgáltatást, hogy új utakat keressen. Az elérhetőbb csomag bevezetése az újabb előfizetők megszólítását célozza az árérzékeny rétegre fókuszálva.

A szolgáltató nem közölt becslést arra vonatkozóan, hogy hány felhasználóra számít az új konstrukcióban, a negyedik negyedévre vonatkozó előrejelzéseket kedden teszi közzé, egy korábbi Wall Street Journal cikk szerint azonban 2023 végére 13,3 millió felhasználó a kitűzött cél.

Greg Kahn reklámipari szakértő szerint a Netflix prémium márkaként jó pozícióban van, a hirdetőket is érdekli a minőségi tartalommal való megjelenés. A Netflix hirdetésért felelős elnöke is alátámasztotta ezt, elmondása szerint minden hirdetéskészletet sikerült értékesíteni az új szint elindításához, különösen nagy érdeklődés mutatkozott az autógyártók, luxusmárkák és különféle fogyasztói csomagolt árukat kínáló cégek részéről.

A hirdetők ország és műfaj szerint célozhatják a nézőket, vagy a szolgáltatás tíz legnézettebb tartalmában vásárolhatnak helyet, miközben kérhetik az erőszakot, szexualitást, vagy meztelenséget megjelenítő tartalmakban való megjelenés mellőzését. A jövő évtől kezdve a Nielsen ügynökség fogja végezni a digitális közönségméréssel kapcsolatos feladatokat.

A hírre jól reagált a tőzsde, a streamingóriás részvényei 5,4 százalékkal erősödtek 232,86 dollárra a délutáni kereskedésben, idén összesítve már 62 százalékot csökkent az értékük.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról