Szerző: Koi Tamás

2022. október 14. 10:10

Kinéz a negyedik, milliárdos büntetés a Google-nek

Hónapokon belül újabb, milliárd eurós büntetést varrhat a Google nyakába az Európai Bizottság, amiért a cég visszaél erőfölényével az adtech láncban.

Megkaphatja sorrendben negyedik, milliárd eurós büntetését a Google az Európai Bizottságtól akár már a jövő év elején is, amiért a cég visszaélhetett erőfölényével az online hirdetések piacán - írja egy bennfentes forrásra hivatkozva a Reuters. A bevételeit túlnyomó részben az internetes keresőszolgáltatásokból és hirdetésekből szerző cég versenyellenesnek ítélt tevékenységét az elmúlt évtizedben több mint nyolcmilliárd eurónyi büntetés kiszabásával "díjazta" a Bizottság.

Az EU végrehajtó szerve tavaly júniusban indított versenyjogi vizsgálatot a Google ellen, arra alapozva, hogy a Google a display hirdetések piacán gyakorlatilag az összes szinten képviselteti magát, azaz hirdetési célból adatokat gyűjt (trackerek), hirdetési helyeket értékesít direktben, illetve hirdetésközvetítőként is működik egyben.

google-search

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Bizottság a vizsgálat megindításakor kifejtette, álláspontja szerint a Google megnehezítette a versenytárs hirdetési szolgáltatók helyzetét ebben az ellátási láncban azáltal, hogy az általa targetálási céllal gyűjtött adatokat nem osztotta meg más cégekkel.

A Reuters egy meg nem nevezett forrásai szerint az ilyenkor szokásos procedúra során nyújtott önkéntes vállalásokat a Bizottság nem tartotta elégségesnek ahhoz, hogy a jogsértő állapot megszűnhessen. Ezt ugyan a Google később még korrigálhatja, mindazonáltal ez a legkevésbé sem bíztató jel az ügy kimenetelét illetően a cég számára.

A piac, illetve a piaci dominancia méretét jól jelzi, hogy a Google-höz eddig csak az idei első félévben globálisan mintegy 111 milliárd dollárnyi hirdetési árbevétel folyt be, a teljes évre vonatkozóan pedig elemzők 233 milliárd dolláros bevételt várnak csak ettől az üzletágtól. 

Az online hirdetések és adtech-megoldások piacán - többnyire a fent említett dominancia miatt - a Google tevékenységét az összes kontinensen vizsgálja, vagy vizsgálta már versenyjogi hatóság, Európában pedig már külön vizsgálódott az ügyben a francia és a brit versenyjog is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról