Szerző: Bodnár Ádám

2000. november 21. 21:36

A Yahoo! részvényárfolyama két éve nem látott mélységbe zuhant

[CNet] Kedden a Yahoo! részvényeinek árfolyama két éve nem látott mélypontra esett, miután az elemzők nyilvánosságra hozták az Internetes hirdetések csökkenéséről szóló előrejelzéseiket.

A Yahoo! részvényárfolyama 15%-kal 41,75 dolláros értékre zuhant, de a nap során a 40,56 dolláros negatív csúcsot is elérte. 1998 novembere óta sosem értek ilyen keveset a cég papírjai. Az részvények történetében a tavalyi január volt a csúcspont, amikor több, mint 250 dollárt értek.

A Merrill Lynch és a Morgan Stanley Dean Witter cégek elemzőinek nyilatkozata indította el a részvényárfolyamok zuhanását. A szakértők szerint ugyanis az Internetes hirdetésekből élő vállalatok egészen a jövő év második negyedévéig nehézségekkel küszködnek majd.

Mary Meeker, a Morgan Stanley Dean Witter elemzője szerint a Yahoo! bevételei a következő két negyedév során 30% valószínűséggel nem nem érik el az elvárt szintet.

A Yahoo papírok árfolyamát érzékenyen érintette annak a francia bírónak a döntése is, aki elrendelte, hogy a portál köteles kizárni a francia internetezőket a náci relikviákat értékesítő oldalak látogatásából.

Szakértők szerint minden egyes jelentés, amely az Internetes reklámok csökkenéséről szól, újabb és újabb döfés a Yahoo! testébe. Ezért a cég egyre többet tesz annak érdekében, hogy függetlenítse magát az Internetes reklámoktól, amelyek jelenleg bevételeinek közel 90 százalékát teszik ki.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról