Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 1. 11:06

Spotify-riválissal készülhet a TikTok

Ha beigazolódnak a feltételezések, komoly riválist kaphatnak a zenei streaming-szolgáltatói piac szereplői a TikTok, illetve az azt üzemeltető ByteDance személyében.

Fontos jel árulkodik arról, hogy a TikTokot üzemeltető ByteDance kész globálisan betörni az online zenestreaming-piacra. A The Insider kiszúrta, hogy a cég nemrég oltalmat kért a "TikTok Music" névre az amerikai szabadalmi hivatalnál, ami az egyik árulkodó jele lehet annak, hogy a cégnek komoly ambíciói lehetnek a szegmensben.

A májusban benyújtott szabadalom leírása szerint a fenti néven ismertetett szolgáltatás lehetővé tenné a felhasználóknak, hogy azon keresztül vásároljanak, hallgassanak, letöltsenek vagy megosszanak zeneszámokat. A TikTok Musicban emellett létrehozható, megosztható és ajánlható lenne lejátszási lista, illetve egy-két, a tradicionális streaming platformokhoz képest plusz szolgáltatás is megjelenhetne a repertoárban.

tiktok_music

Ilyen egyebek mellett a zenék kommentelhetőségének a lehetősége, illetve a hang- és video livestream - ezek jelentős része jelenleg is része valamilyen formában az elsősorban rövid videós tartalmakra fókuszáló TikTok közösségi szolgáltatás kínálatának. 

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A ByteDance egyébként évek óta próbálkozik megvetni a lábát a Spotify, az Apple Music vagy éppen a Tidal által uralt iparágban - a cég 2020-ban három nagy piacon, Brazíliában, Indiában és Indonéziában elindította a Resso nevű online zenestreaming-szolgáltatást. A piacok méretéből fakadóan nem különösebben meglepő, hogy a Resso tavaly év végére 40 milliósra hízlalta a felhasználói bázisát, növekedési rátája pedig jelenleg is több száz százalékos.

A TikTok Music elindításával a ByteDance elsősorban meglévő, masszív felhasználói bázisára építhetne, így azokra a többnyire Z-generációs fiatalokra, akik jelenleg semelyik streaming platformot nem használják, vagy elégedetlenek a meglévő versenyzők szolgáltatáskínálatával, netán árképzésével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról