:

Szerző: Koi Tamás

2022. március 11. 12:02

Az EU-nak és a briteknek sem tetszik a Jedi Blue egyezmény

Az Európai Bizottság és Nagy-Britannia egyszerre indított vizsgálatot a Google és a Meta (akkor még Facebook) 2018-as megállapodása kapcsán. A Jedi Blue-nak nevezett egyezmény a gyanú szerint alkalmas lehetett arra, hogy az online adtech-piacon hátrányos helyzetet teremtsen a versenytársak számára.

Pénteken vizsgálatot indított az Európai Unió versenyjogi szerve az Alphabethez tartozó Google és a Meta (korábban Facebook) egy 2018-as megállapodása kapcsán. A vizsgálathoz csatlakozik a brit versenyhatóság is, emellett a két cég Jedi Blue nevű egyezményét az Egyesült Államokban is számos jogi eljárásban támadja 15 állam főügyésze.

Az Európai Bizottság sajtóközleménye szerint a Jedi Blue részben azzal a céllal jött létre négy évvel ezelőtt, hogy az adtech piacon megerősíthesse pozícióit a Google az Open Bidding struktúrán keresztül, ezzel megakadályozva a versenytársak fejlődését, megerősödését. Az Egyesült Államokban zajló perekben eddig bemutatott bizonyítékok szerint az egyezmény mindenesetre rendkívül fontos volt mindkét fél számára, így annak létrejöttét a vállalatok legfelsőbb vezetői, köztük Sundar Pichai és Mark Zuckerberg személyesen felügyelték és hagyták jóvá.

jedi_blue

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Az egyezmény létrejötte az amerikai ügyészségi hivatalok szerint a Meta 2017-es döntésére vezethető vissza, amikor a világ legnagyobb közösségi szolgáltatója - egyben második legnagyobb online hirdetési cége - arról döntött, hogy létrehozza saját, nyílt adtech rendszerét. A gyanú szerint a Meta végül dobta ezt a tervet, miután 2018-ban megegyezett a Google-lal arról, hogy utóbbi kiemelt prioritással ad számára felületet és hozzáférést saját online hirdetés platformjánál.

Az Európai Bizottság illetékes biztosa, Margrethe Vestager a Financial Timesnak adott interjújában közölte, a Bizottság egyelőre nincs meggyőződve arról, hogy a mindkét cég potenciálisan jogsértő volt a Jedi Blue kapcsán, erről a vizsgálati szakasz adhat majd pontosabb választ, mondta el a lapnak a biztos.

A két érintett az eljárás során közölte, a Jedi Blue-val kapcsolatos feltételezések alapvetően tévesek, és semmiféle exkluzivitást nem adtak sem a Meta, sem más, a Google Open Bidding programjához csatlakozni kívánó cég számára.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 04:00

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.