Szerző: Asztalos Olivér

2021. november 25. 12:06

Nagyot nőtt az Apple a zsugorodó okostelefonos piacon

Jól használta ki az okostelefonos piacon a hónapok óta tomboló komponenshiányt az Apple, amely ezzel sokat faragott le a Samsungoz mért hátrányából.

A Gartner adatai szerint a félvezetők akadozó ellátása miatt az okostelefonos piac 6,8 százalékkal mérséklődött, így a tavalyi harmadik negyedévben regisztrált 366,3 millió darab helyett egy évvel később már csak 342,3 millió darab készülék kelt el.

"Az erős fogyasztói kereslet ellenére az okostelefonok eladásai visszaestek a késedelmes termékbevezetések, a hosszabb szállítási ütemezés, illetve a beszállítók elégtelen készletei miatt" - mondta Anshul Gupta, a Gartner vezető kutatási igazgatója a bejelentést kísérő közleményében.

Éles a modern webfejlesztés és CI/CD meetupjaink programja!

December 29-30-án folyatódik a HWSW online meetup-sorozata.

Éles a modern webfejlesztés és CI/CD meetupjaink programja! December 29-30-án folyatódik a HWSW online meetup-sorozata.

A problémát a gyártók a jól bevált módon kezelték: az olcsóbb, szerényebb profittal kecsegtető modellek kárára próbálták szinten tartani a drágább, felsőkategóriás termékek gyártását. A stratégia legnagyobb vesztese a Samsung volt, melynek eladásai egy év alatt közel 15 százalékkal estek vissza. A márka így már csak 20,2 százalékos részesedéssel vezeti a gyártók rangsorát.

smartphone_21q3

A dél-koreaiakkal szemben kizárólag közép- és felsőkategóriás telefonokat kínáló Apple kifejezetten jól kezelte a kialakult helyzetet, habár a korábbi hírek szerint ez sem volt épp áldozatmentes. A márka így bő 19 százalékkal növelte a leszállított darabszámot, melynek hála részesedése 14,2 százalékkal nőtt, amivel az Apple feljött a második helyre, a Xiaomi elé.

Utóbbi gyártó stagnált, hisz szinte pont annyi készüléket szállított le az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. A zsugorodó piacnak hála azonban még így is nőtt a Xiaomi részesedése, kereken 13 százalékra. A negyedik helyen álló Vivo jobban kezelte a kialakult szituációt, az ugyancsak kínai márka 21 százalékkal több készüléket adott el 2020-hoz képest, amivel 10,5 százalékkal nőtt piaci részesedése. Az ötödik helyen szintén egy kíni szereplő, az Oppo található, mely közel 13 százalékkal tudta növelni eladásait, részesedését pedig ennek köszönhetően 9,8 százalékra.

a címlapról