Szerző: Koi Tamás

2021. október 14. 14:30

Szokatlan trend látszik a hazai okostelefon-eladásokban

Szokatlanul erős forgalmat bonyolított az okostelefonok piaca Magyarországon az elmúlt hónapokban, legalábbis ezt állítja a MediaMarkt - a cég szerint a Black Friday akciókig nem is várható megállás.

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. A cég szerint ennek az lehet az oka, hogy egy-egy kiszemelt telefon már túl fontos a vevők számára ahhoz, hogy megvásárlásukkal a Black Friday ajánlatokig várjanak.

Egy korábbi kutatás eredménye szerint a magyarok fele kivár - főként a műszaki cikkek vásárlásával, a novemberi Black Friday akciókig. A MediaMarkt tapasztalata szerint a mobiltelefonok idén kilógnak a sorból e tekintetben – augusztus óta a közép- és felsőkategóriás okoskészülékek forgalma ugyanis a szokásos kétszerese. Ezzel egyébként az őszi forgalom nem marad el számottevően a novemberi akciós időszak számaitól:

Tapasztalatunk szerint a novemberi akciószezonban a telefonok iránti kereslet átlagban háromszorosa egyébként is az átlagos hónapokénak. Az idei év érdekessége lehet, hogy a mostani vásárlási láz egybe fog érni az előttünk állóval

-fejtette ki a jelenség kapcsán Veress Zoltán, a MediaMarkt mobiltelefonokkal foglalkozó részlegének vezetője.

mediamarkt_shopmark

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

Az üzlethálózat tapasztalatai szerint a keresleti trendek kapcsán elmondható, hogy egyre inkább a közép-és felső kategóriás készülékeket viszik a vásárlók, és elsősorban azokat a korábbi csúcsmodelleket, melyek ára csökkent az előző időszakhoz képest. Egyrészt ez is vezetheti a vásárlókat, ugyanis az előző években piacra dobott modellek az év ezen szakaszában már jellemzően alacsonyabb árakon érhetőek el, miközben a gyártók már legújabb modelleiket dobják piacra.

Másfelől, az okostelefon egy olyan személyes tartozék már napjainkban, hogy amennyiben jutányos áron elérhető egy kiszemelt készülék, a vásárlók vélhetően azonnal lecsapnak rá.

A MediaMarkt tapasztalataihoz képest szerényebb növekedést jelzett a legnagyobb versenytárs: az eMAG Magyarországnál megkeresésünkre elárulták, hogy az említett időszakokban (2021 augusztus, szeptember teljes hónap, illetve október első két hete) közel 20 százalékkal több okostelefon talált gazdára, mint 2020 azonos időszakában. A készülékek forgalma harmadával volt magasabb a tavalyinál, átlagosan pedig 10 százalékkal többet költöttek a készülékekre a vásárlók.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 15. 10:08

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.