Szerző: Koi Tamás

2021. július 29. 09:58

Kitűnő eredmények mellett meglepetészakó a Facebooknál

Az Apple-nél és a Microsoftnál is nagyobb ütemben növelte árbevételét a Facebook az idei második negyedévben, ám a cég által az év hátralévő időszakára előrevetített kilátások beárnyékolták a befektetői hangulatot.

Hozta a kötelezőt a 2021-es második negyedévben a világ legnagyobb közösségi platformja, a Facebook, mely az elemzői várakozásokat felülmúló növekedésről és profitról számolt be szerdai üzleti jelentésében. A befektetők kedvét ugyanakkor negatívan befolyásolták az év hátralévő időszakára vonatkozó kilátások, amiben "jelentős lassulást" prognosztizál a cég - a Facebook részvényei az egyébként kitűnő negyedéves eredmények ellenére a beszámoló közzétételét követően 3,5%-ot veszítettek az értékükből.

Ami a múltat illeti, a Facebook túlnyomó részt hirdetésekből származó árbevétele az idei második negyedévben 56%-kal, 29 milliárd dollárra nőtt, ami egyben azt is jelenti, hogy a cég gyorsabb ütemben tudott növekedni az áprilistól június végéig tartó időszakban, mint az Apple vagy a Microsoft (a nagy négyes közül egyedül a Google anyacége, az Alphabet tudott ennél is nagyobb növekedést felmutatni).

Ennél is látványosabban, 101%-kal nőtt a Facebook profitja a második negyedévben, mely így elérte 10,4 milliárd dollárt, ezzel a profitnövekedési rátát tekintve messze meghaladva az iparági átlagot.

wehner_zuckerberg
david wehner pénzügyi igazgató és mark zuckerberg elnök-vezérigazgató

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

A Facebook havi aktív felhasználószámának bővítése ezzel együtt mindössze 7% volt, az így elért 2,9 milliárdos bázis csekély mértékben alulmúlta az előzetes, 2,92 milliárdos elemzői várakozásokat, illetve a növekedés legalább három éve nem volt ilyen lassú ezen a területen - emelik ki elemzők. Ennek oka a cég szerint elsősorban abban keresendő, hogy a pandémia alatt a növekedési ciklus teljesen felborult, így a lezárások idején többen tartották egymással a kapcsolatot a közösségi platformokon keresztül, míg a nyitást követően jelentős számú, korábban aktív felhasználó távozott. 

A befektetői kedvet ez, illetve egy hasonlóan baljós jóslat rontotta el szerdán: a Facebook pénzügyi vezetője, David Wehner közölte, a Facebookra nehezedő "szabályozói nyomás", illetve egyes platformok adatvédelmi változásai jelentős mértékben negatívan befolyásolhatják az éves növekedési mutatókat. 

A Facebook számára az elmúlt évek egyik legnagyobb gyomrosát az Apple vitte be az iOS operációs rendszer 14.5-ös verziójában megjelenő új adatvédelmi beállításokkal, melyek gyakorlatilag ellehetetlenítik a közösségi oldal hirdetéseinek célzását kiszolgáló kódok (trackerek) elhelyezését az iPhone-okon. Ezzel becslések szerint több mint egymilliárd mobilos felhasználó gyakorlatilag láthatatlan marad a Facebook hirdetéskiszolgáló rendszere számára.

A Facebook az így kieső bevételeket az e-commerce kezdeményezésekkel (Shops), illetve a véleményvezér-tartalomelőállítók támogatásával és más platformokról történő átcsábításával, valamint a távolabbra mutató VR/AR projektekkel, igyekszik kompenzálni. A társaság mindezeken túl további növekedést vár az aukciós alapú hirdetési árak emelkedésétől.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 15. 00:26

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.