Szerző: Asztalos Olivér

2021. július 21. 11:17

Továbbra is rendkívül kelendőek a konzolok

Enyhülés helyett még tovább nőnek a játékkonzolos értékesítések. Az NPD adatai szerint júniusban mintegy 401 millió dollár értékben keltek el Microsoft Xbox konzolok.

Az eladások szempontjából jellemzően a csúcsot jelentő ünnepi szezont megszégyenítő módon teljesítenek a klasszikus játékkonzolok. Friss adatok szerint az Xbox játékgépek eladása mintegy 112 százalékkal nőtt júniusban az előző év ugyanezen hónapjához képest, 401 milliós forgalmat generálva a Microsoft számára. Az utóbbihoz legközelebb álló összegig egészen 2011-be, vagyis 10 évvel korábbra kell visszamenni, ami azt jelenti, hogy az Xbox új rekordot állított fel a nyár első hónapjában.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Mindeközben a nagy rivális PlayStation csak kullog a Microsoft mögött. Az NPD szerint a Sony összesen 207 millió dollár értékben adott el játékgépeket, amely 1 százalékos mérséklődés a tavalyi év hasonló időszakához képest. Mindez ugyanakkor nem a két márka, illetve az egyes termékek közötti népszerűségbeli különbséget mutatja. Piackutatók szerint a Microsoft lényegesen jobban tudott reagálni az elmúlt hónapokban tapasztalt ellátási nehézségekre, közel duplázva termékei gyártási volumenét. A számok alapján megérte az erőfeszítés, a legyártott Xboxokat ugyanis gyorsan értékesíteni tudták. A Microsoft a tavalyi utolsó és az idei első negyedévében az konzolokat is tartalmazó More Personal Computing részleg rendre 34 és 40 százalékos növekedést könyvelt.

xbox

Amennyiben a helyzet az év hátrelévő részében sem változik, az Xbox komolyan növelheti piaci részesedését a konkurens PlayStation-ökkel szemben. A Sony legutóbb májusban beszélt a húzótermékeknek számító konzolok ellátásáról. A Bloomberg akkori cikke szerint a vállalat az elemzői konferenciabeszélgetésen leszögezte, "rendkívül nehéz" kiszolgálnia a PS5 iránti folyamatosan élénk keresletet, ami nem fog csitulni egész évben - a problémán a japán vállalat tehát a konzolgép premierjét követően fél évvel sem tudott úrrá lenni, részben olyan, rajta kívülálló tényezők miatt, mint a koronavírus világjárvány gerjesztette globális félvezetőhiány. A PS5 kezdeti ellátási nehézségeit értékelve eleinte még úgy tűnt, a Sony hamar úrrá lehet a nehézségeket. A cégvezetés több év eleji nyilatkozatban is optimistán értékelte a jövőbeli készletfelfutást, így a vállalatnál akkor arra számítottak, hogy hónapról-hónapra javulhat majd az ellátás, ez azonban végül túl optimistának bizonyult.

A teljes képhez ugyanakkor hozzátartozik, hogy komplett konzolos eladásokból a játékgépek csak egy kisebb szeletett tesztnek ki. Utóbbiakból az év első felében 2,3 milliárd dollár értékben fogyott, az ezekhez készített különféle hardveres kiegészítőkből pedig 1,2 milliárd dollár értékben vásároltak. Mindeközben az egyes tartalmakból, vagyis a játékokból, azok egyes kiegészítőiből (DLC-k), illetve a különféle előfizetésekből mintegy 25,4 milliárd dollár folyt be.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról