Szerző: Koi Tamás

2021. június 4. 13:12

Vizsgálja az EU a Facebook Marketplace működését

Pénteken hivatalos vizsgálatot indított a Facebook saját piactér-szolgáltatásának működési mechanizmusát illetően az Európai Bizottság versenyjogi szerve.

EU-s versenyjogi eljárást kezdeményezett a Facebook piactér-szolgáltatásának működése kapcsán az Európai Bizottság versenyjogi szerve pénteken. A szervezet a vizsgálat során azt fogja feltárni, hogy az amerikai székhelyű közösségi szolgáltató sértett-e uniós jogot azáltal, hogy az oldalon hirdető vállalkozásoktól származó hirdetési adatokat felhasználva előnyhöz juthatott olyan piacokon, ahol saját szolgáltatásával is jelen van, egyben az említett hirdetők konkurenciájaként.

A vizsgálat ennek megfelelően elsősorban a Facebook Marketplace nevű online piactér-szolgáltatásra irányul, ahol a felhasználók ingyenesen tölthetnek fel apróhirdetés-szerű ajánlatokat a legkülönfélébb kategóriákban - írja a Bizottság témában kiadott közleménye. A Bizottság egyben azt is fel kívánja tárni, hogy a Facebook közösségi szolgáltatás és a Facebook Marketplace közti szoros kapocs ellenkezik-e az uniós versenyjogi szabályokkal.

facebook_magnify

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az ügy kapcsán már a Bizottság hivatalos eljárását előkészítő vizsgálati szakasz sem zajlott simán, az EU végrehajtó szerve ugyanis az adatbekérés során olyan kiterjedt iratbetekintési kötelezettséget írt elő, melyet a Facebook nem volt hajlandó teljesíteni, végül a cég 2020. júliusában be is perelte ezért a Bizottságot. Az eljárás végül a peres ügy lezárását követően indulhatott el csaknem egy év késedelemmel.

A mostani lehet a Facebook ellen indított első versenyjogi eljárás az EU-ban, ugyanakkor nem példa nélküli, hogy hasonló okból vizsgálnak jelentős befolyással rendelkező piaci szereplőt a szektorban. A Bizottság tavaly novemberben közölte, hogy egy jelenleg is folyamatban lévő vizsgálat során bebizonyosodott, hogy az Amazon a marketplace partnereitől származó értékesítési statisztikákat a saját forgalom optimalizálására, felfuttatására használta fel. 

Az EU vizsgálatától függetlenül ugyanebben a témában a mai nappal a brit versenyhatóság, a CMA is versenyjogi eljárást indított a Facebookkal szemben

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról