Szerző: Koi Tamás

2021. június 3. 10:47

Szerdán órákra elnémultak a francia segélyhívószámok

Csütörtökön magához hívatta a francia belügyminiszter a legnagyobb helyi távközlési cég, az Orange vezérigazgatóját, akinek arra kell magyarázatot adnia, hogyan fordulhatott elő, hogy szerdán délután az egész országban órákra elnémultak a segélyhívóvonalak.

Szerdán délután súlyos üzemzavar történt Franciaország legnagyobb távközlési cégének hálózatában, melynek következtében a vállalat által üzemeltetett országos segélyhívórendszer vonalai részlegesen elnémultak, illetve elérhetetlenné váltak. Az Orange hálózati problémája miatt helyi tudósítások szerint legalább egy ember életét vesztette, akihez nem tudtak időben segítséget hívni.

samu_paris

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az ügy súlyát jól jelzi, hogy a társaság vezérigazgatóját, Stéphane Richardot ma reggelre behívatta a francia belügyminiszter, Gérald Darmanin, aki a távközlési szektort kontrolláló, digitális ügyekért felelős miniszterrel közösen arra vár választ, hogyan fordulhatott elő az országos kiterjedésű hiba, és miért tartott órákig annak elhárítása. A miniszterek ez esetben egyben a tulajdonost is képviselik, az Orange S.A.-nak ugyanis 23%-a a francia állam tulajdonában van.

Darmanin az esemény elhárítása utáni sajtótájékoztatóján közölte, teljesen elfogadhatatlan egy hasonló szintű hálózati kiesés - a szolgáltató szóvivője az ügy kapcsán kifejtette, a segélyhívó rendszerek elérhetetlenségét egy forgalomirányító eszköz meghibásodása okozta, a szolgáltatás helyreállítása pedig éjfélre fejeződött be. 

A miniszter egy újságírói kérdésre közölte, az Orange-nál egyelőre nem látnak arra utaló jelet, hogy kibertámadás okozta volna a segélyhívórendszer leállását, belsős források szerint ennek eshetőségét kizárták a szolgáltató szakemberei.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról