:

Szerző: Koi Tamás

2021. február 25. 09:58

Nem tudott nőni itthon a Digi

Több kedvezőtlen folyamat egyszerre rontotta le a Digi Communications NV magyarországi leányvállalatának teljesítményét az elmúlt évben. Tavaly csak a mobil tudott nőni a cégnél, de év végére ennek lába alól is kihúzták a szőnyeget.

Az előfizetői bázis méretét és az egy előfizetőre jutó átlagos árbevételt tekintve gyakorlatilag minden szegmensben romlott, illetve legjobb esetben is stagnált a Digi Communications NV magyarországi érdekeltségének, a Digi Távközlési Kft-nek a teljesítménye a tavalyi évben - derül ki a cégcsoport frissen közzétett előzetes pénzügyi jelentéséből. A cég működésére egyszerre több, kedvezőtlen tényező is hatással volt a tavalyi időszakban, az egyetlen, növekedni képes szegmens, a mobil lába alól pedig év végére kicsúszott a talaj.

A jelentés alapján a Digi hazánkban 933 ezer tévéelőfizetővel zárta a tavalyi évet, az egy évvel korábbi 959 ezerhez képest, ami nagyjából 3 százalékos csökkenést feltételez éves szinten ebben a szegmensben. Eközben 749 ezren fizettek elő a vállalat vezetékes internetszolgáltatására az országban, ami lényegében stagnálást jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest, amikor 750 ezer netes előfizetőt jelentett a cég. 2020 végére szintén csökkent a vezetékes telefonelőfizetők száma, 681 ezerről 650 ezerre.

digi_hq_vaci

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A Digi anyacége az előzetes jelentés ismertetése során nem tett közzé részletesebb magyarázatot az egyes piacokon és szegmensekben bekövetkezett változások okairól, ugyanakkor feltételezhető, hogy a csökkenés, illetve a stagnálás nagyrészt az inviteles területeken történő lemorzsolódásnak köszönhető. 

A mobil szegmensben a Digi Távközlési Kft. összességében egy év alatt jelentős számú új előfizetőt toborzott magának, így tavaly év végére 99 ezerről 173 ezerre nőtt az előfizetőszám, elsősorban a szűk spektrumkeret dacára folyamatosan bővülő lefedettségi területnek köszönhetően. A Digi ugyanakkor tavaly ősszel bejelentette, hogy január 1-jétől elindítja a kereskedelmi mobilszolgáltatást, mely azzal jár, hogy minden addig kötött, tesztelőfizetésre vonatkozó szerződést 2020. december 31-gyel felmondott a társaság.

A havidíj mentes konstrukció helyébe lépő havidíjas csomagokra (újra) előfizető ügyfelek számát legkorábban a Digi idei első negyedéves üzleti jelentéséből lehet majd megtudni, vagyis ekkor derül majd ki, hogy az átállás pontosan mekkora lemorzsolódással járt.

A Digi egyébként csoportszinten egy év alatt a teljes előfizetésszámot (RGU) szinte pontosan kétmillióval növelte, ebből csak a romániai üzletág 1,4 millió új előfizetést adott. Az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel 5,7 eurón stagnált, amit elsősorban a gyenge forintból kifolyólag csökkenő átlagos árbevételt elért magyar leány húzott le.

A vállalat nem auditált pénzügyi eredménye szerint az éves árbevétel 1,186 milliárd euróról 1,281 milliárd euróra nőtt, 145 millió euróról 173,2 millió euróra növekvő működési profitot hozva.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.