Szerző: Koi Tamás

2020. december 1. 14:08

Soha nem látott ünnepi csúcsot döntött az Amazon

Soha nem látott rekordforgalmat bonyolított a világ legnagyobb e-kereskedőjének számító Amazon a tradicionálisan legerősebbnek ünnepi hétvégén az Egyesült Államokban, illetve globálisan.

Az év legerősebb forgalmú ünnepi hétvégéje zajlott múlt péntektől hétfőig az Egyesült Államokban, a tradicionálisan az utolsó novemberi pénteken megrendezett Black Friday, majd az azt követő hétfőn tartott Cyber Monday akciókkal minden várakozáson felül tarolt a világ legnagyobb e-kereskedője, az Amazon. Eközben a koronavírus világjárvány miatt a fizikai üzletek, melyek előtt az Egyesült Államokban ilyenkor rendszerint hosszú sorok kígyóznak, az ilyenkor szokásos forgalom felét hozták csak.

Bár az Amazon a cég teljes ünnepi forgalmát idén szokás szerint nem ismertette, a cég által közzétett blogposztból kiderül, hogy a Black Friday és Cyber Monday akciókkal a platformon jelen lévő független értékesítő partnerek globálisan mintegy 4,8 milliárd dollárnyi forgalmat generáltak - 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

amazon_boxes

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Az Amazonon értékesítő kis- és közepes vállalatok közül globálisan 71 ezer partner százezer dollárnál (átszámítva csaknem 30 millió forint) is nagyobb bevételre tett szert idáig a 2020-as ünnepi szezonban - ennek nagy része az elmúlt hétvégén lebonyolított tranzakciókból áll össze. Ezekből csak az amerikai cégek percenként átlagosan 9500 terméket értékesítettek összességében - hívja fel a figyelmet a vállalat.

Eközben piackutatók előzetes adatai szerint a bolti kiskereskedelem borzalmas szezont zárhat idén a koronavírus világjárványnak köszönhetően. A Sensormatic Solutions szerint az amerikai kiskereskedelmi üzletek forgalma a Black Friday akciók alatt a 2019-es szinthez képest több mint 52%-kal csökkenhet, míg egy másik elemzőcég szerint ha a mostani trend folytatódik, a teljes ünnepi forgalmat tekintve minden elköltött dollárból 42 cent az Amazonhoz kerülhet majd.

Az idei év során az amerikai cégek közül az Amazon volt az egyik legnagyobb nyertese a koronavírus járvánnyal járó korlátozásoknak és óvintézkedéseknek. A cég legutóbbi negyedéves jelentésében az egy évvel korábbi forgalom háromszorosáról számolt be - beszédes, hogy a megnövekedett rendelési mennyiség kiszolgálásához a cégnek csaknem 430 ezer új munkavállalót kellett szerződtetnie az év első tíz hónapjában.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról