Szerző: Koi Tamás

2020. december 1. 14:08

Soha nem látott ünnepi csúcsot döntött az Amazon

Soha nem látott rekordforgalmat bonyolított a világ legnagyobb e-kereskedőjének számító Amazon a tradicionálisan legerősebbnek ünnepi hétvégén az Egyesült Államokban, illetve globálisan.

Az év legerősebb forgalmú ünnepi hétvégéje zajlott múlt péntektől hétfőig az Egyesült Államokban, a tradicionálisan az utolsó novemberi pénteken megrendezett Black Friday, majd az azt követő hétfőn tartott Cyber Monday akciókkal minden várakozáson felül tarolt a világ legnagyobb e-kereskedője, az Amazon. Eközben a koronavírus világjárvány miatt a fizikai üzletek, melyek előtt az Egyesült Államokban ilyenkor rendszerint hosszú sorok kígyóznak, az ilyenkor szokásos forgalom felét hozták csak.

Bár az Amazon a cég teljes ünnepi forgalmát idén szokás szerint nem ismertette, a cég által közzétett blogposztból kiderül, hogy a Black Friday és Cyber Monday akciókkal a platformon jelen lévő független értékesítő partnerek globálisan mintegy 4,8 milliárd dollárnyi forgalmat generáltak - 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

amazon_boxes

Ingyenes Kubernetes workshop április 27-én (x)

A piacvezető Rancher szakértői bemutatják, hogyan kezelhető hatékonyan a gyakorlatban a Kubernetes.

Ingyenes Kubernetes workshop április 27-én (x) A piacvezető Rancher szakértői bemutatják, hogyan kezelhető hatékonyan a gyakorlatban a Kubernetes.

Az Amazonon értékesítő kis- és közepes vállalatok közül globálisan 71 ezer partner százezer dollárnál (átszámítva csaknem 30 millió forint) is nagyobb bevételre tett szert idáig a 2020-as ünnepi szezonban - ennek nagy része az elmúlt hétvégén lebonyolított tranzakciókból áll össze. Ezekből csak az amerikai cégek percenként átlagosan 9500 terméket értékesítettek összességében - hívja fel a figyelmet a vállalat.

Eközben piackutatók előzetes adatai szerint a bolti kiskereskedelem borzalmas szezont zárhat idén a koronavírus világjárványnak köszönhetően. A Sensormatic Solutions szerint az amerikai kiskereskedelmi üzletek forgalma a Black Friday akciók alatt a 2019-es szinthez képest több mint 52%-kal csökkenhet, míg egy másik elemzőcég szerint ha a mostani trend folytatódik, a teljes ünnepi forgalmat tekintve minden elköltött dollárból 42 cent az Amazonhoz kerülhet majd.

Az idei év során az amerikai cégek közül az Amazon volt az egyik legnagyobb nyertese a koronavírus járvánnyal járó korlátozásoknak és óvintézkedéseknek. A cég legutóbbi negyedéves jelentésében az egy évvel korábbi forgalom háromszorosáról számolt be - beszédes, hogy a megnövekedett rendelési mennyiség kiszolgálásához a cégnek csaknem 430 ezer új munkavállalót kellett szerződtetnie az év első tíz hónapjában.

a címlapról