Szerző: Habók Lilla

2019. december 3. 09:00

Adatvédelmi változásokat eszközölt a Twitter

Adatvédelmi információs portállal újított a Twitter, amelyen összefoglalja törekvéseit. Ezzel együtt viszont egy érdekes változást is bejelentett a jövőbeli tesztelésekkel kapcsolatban, hogy elkerülje az adatvédelmi bírságokat a kísérletezésből adódó hibák miatt.

Egy oldalra gyűjtötte adatvédelmi törekvéseit a Twitter, hogy ezzel is bizonyítsa fejlesztéseit a GDPR, a Global DPA (Data Processing Addendum) és a CCPA (California Consumer Privacy Act) kapcsán. Utóbbi törvény az amerikai felhasználóknak biztosítja az átláthatóságot a személyes adataik kezeléséről, és hogy megakadályozhatják adataik eladását harmadik félnek. A Twitter Privacy Center mostantól összefoglalja a vállalat adatvédelemmel kapcsolatban álló szabályozásait és beállítási lehetőségeit mindhárom szabályozással összefüggésben.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ezzel egyidőben a Twitter az Adatvédelmi irányelveinek és felhasználási feltételeinek változását is bejelentette, melynek értelmében 2020. január 1-től az Európai unión, az Európai Gazdasági Térségen és az Egyesült Államokon kívül a felhasználóinak a szolgáltatást a dublini székhelyű Twitter International Company helyett a San Francisco-i Twitter Inc. fogja biztosítani. Döntését a cég a tesztelésekkel indokolja, az európai uniós és amerikai szabályozások ugyanis "nem elég rugalmasak" - fogalmaz a bejelentés.

twitter_adatvedelem

Mindhárom szabályozásra vonatkozó információk külön aloldalt kaptak

Úgyhogy a vállalat a jövőben a Twitter Inc. keretein belül szeretné kipróbálni a különböző hirdetési megoldásokat, adatgyűjtési beállításokat, utasításokat és egyéb követelményeket. Azonban a bejegyzés hozzáteszi, hogy a letesztelt újdonságokat reményei szerint már globálisan is ki tudja majd terjeszteni.

Továbbá a felhasználási feltételekben a vállalat egyértelműsíti, hogy a szolgáltatásban közzétett Twitter üzeneteket "használhatja". Azaz a cég szerkesztheti, átalakítja és lefordíthatja a tartalmakat a szabályzatban elfogadott szellemi tulajdonjogi engedély értelmében.

Eső után köpönyeg

A bejelentés részben az októberben napvilágot látott adatvédelmi fiaskóra reagál, mikor kiderült, hogy "véletlenül" biztonsági célra megadott személyes felhasználói adatokat használt a vállalat hirdetések targetálására. Az email címeket a Tailored Audiences szolgáltatásban vetette be a cég, amelyben a hirdetők saját marketing osztálya által összeállított listák alapján célozhatják meg reklámokkal a felhasználókat. Továbbá a Partner Audiences megoldásban, amely pedig harmadik felektől származó adatbázisokra támaszkodik. Mikor egy hirdető feltöltötte saját marketinglistáját a cég rendszerébe, az például a kétfaktoros azonosításhoz megadott telefonszámokat és email címeket is összevetette a listákkal a hirdetések pontosabb kiszolgálásához.

Bár az októberi eset kapcsán nem teljesen világos, hogy a "véletlen" hiba sértette-e adatvédelmi törvényeket, de ettől majd nem is kell annyira tartania a vállalatnak, ha a jövőben csak a szigorú adatvédelmi törvények által nem védett felhasználók adataival fog kísérletezni a jövőben. A bejelentés alapján a felhasználók Twitter Inc.-be mozgatásával ugyanis legfőképp a hirdetési lehetőségek tesztelése a Twitter célja.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról