Szerző: Hlács Ferenc

2020. május 8. 13:30

A válság dacára hízott az okosórák piaca az idei Q1-ben

A második negyedév kilátásai kapcsán viszont nem ilyen bizakodók az elemzők.

A koronavírus okozta globális válsággal szembe fordulva dübörög az okosórák piaca: mint arról a Strategy Analytics elemzése alapján a TechCrunch is beszámolt, a szegmens az idei első negyedévben 20 százalékos növekedést mutatott, ami összesen 13,7 millió eladott okosórát jelent. A felívelésnek a kutatók szerint lendületet adhatott, hogy sok felhasználó a kijárási korlátozások alatt kiemelt figyelemmel követi egészségi állapotát, amelynek monitorozására az okosórák jó megoldást nyújthatnak.

Nem meglepő módon még mindig toronymagasan az Apple vezeti a piacot, 55 százalékos részesedéssel - ehhez a vállalat 7,6 millió Apple Watch-ot adott el, 23 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ez idén egy százalékpontos növekedést hozott a cupertinói óriás piacrészének. Az ezüstérem a Samsungé, noha a koreai vállalat jelentős lemaradással követi csak az Apple-t, a maga 1,9 millió eladott okosórájával, ami közel 12 százalékos növekedés 2019 Q1-es időszakához viszonyítva. Ez az Apple hajrája mellett nem volt elég, hogy megőrizze a cég tavalyi piacrészét, az egy százalékpontot visszaesett, 14 százalékra.

smartwill

A senior horizonton túl: a staff meg a többiek

Senior tapasztalati szint fölött van még pár egzotikus lépcsőfok, illetve a mögöttük rejtőző elvárások.

A senior horizonton túl: a staff meg a többiek Senior tapasztalati szint fölött van még pár egzotikus lépcsőfok, illetve a mögöttük rejtőző elvárások.

A dobogó harmadik fokán a Garmin áll, a vállalatnak két éve most sikerült először dobogóra lépnie a szegmensben. Ez tekintélyes, 38 százalékos éves szintű növekedés eredménye, amelynek hála 1,1 millió okosórát tudott értékesíteni a cég az idei első negyedév folyamán. A Garmin piacrésze így 7-ről 8 százalékra nőtt. Az elemzők szerint a cégnek az új, színes OLED panellel szerelt modelljei is segítettek felpumpálni az eladásait.

Bár az idei első negyedévet a szegmens kifejezetten sikeres időszakként könyvelheti el, a Q2-re vonatkozóan már kevésbé pozitívak az elemzők várakozásai, akik szerint az időszakban már az okosóra-piac eladásai is érezni fogják a globális koronavírus-járvány negatív hatásait. Az kutatók az év második felében számítanak a helyzet normalizálódására, mikor a fizikai boltok is világszerte újra kinyitnak.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról