HWSW

Újabb hirdetéstípusok érkeznek a Google-től

Több új hirdetéstípust jelentett be a Google a Marketing Live konferencián, melyekben igyekszik automatizálni a különböző hirdetési beállításokat. Még inkább személyre szabott reklámok várhatók, minden Google-felületen.

Pár hete jelentette be a Google a korábbi AdWords és DoubleClick hirdetési termékek átmárkázását Google Ads összefoglaló márkanév alá [1], továbbá új funkciók bevezetését, amelyhez a tegnapi Marketing Live konferencián új adalékokat adott. A bejelentés többségében [2] Jerry Dischler termékigazgató olyan újonnan érkező megoldásokat sorolt, amelyben a cég tovább kísérletezik a gépi tanulással támogatott hirdetési beállításokkal. Ennek megfelelően érkezik a Responsive search ads, a Local Campaigns, a Smart shopping campaigns és kifejezetten a YouTube számára fejlesztett Maximize lift.

A jelenleginél még inkább személyre szabott hirdetéseket ígér a cégeknek a Responsive search ads megoldás, mivel a cég szerint mobilon a fogyasztók egyre inkább hozzájuk illő reklámokat szeretnének látni - nemrégiben a vállalat ennek kapcsán a felhasználók számára szerkeszthető Hirdetésbeállítási felületét is megújította [3]. A megoldás keretében a hirdetőknek 15 címet és 4 soros leírást kell megadniuk a reklámozott termékről, majd az AdWords (Google Ads) rendszere ez alapján elkezdi tesztelni a különböző kombinációkat, és automatikusan elemzi, hogy azok közül melyik teljesített a különböző keresőkifejezésekre megjelenített hirdetéseknél a legjobban.

google_marketing_reszponzív

A Responsive search ads jelenleg béta verzióban elérhető [4] angolul, németül, franciául és spanyolul, és a bejelentés szerint "a következő hónapokban" folyamatosan juthatnak hozzá a cégek egyre szélesebb körben. Az eddigi tesztelők egyébként pozitívan nyilatkoztak a tapasztalatukról, de véleményük szerint fontos lenne, hogy a cég jelentéseket is készítsen arról, hogy milyen kombinációkkal próbálkozott, és azok hogyan teljesítettek. Így a cégek tanulhatnának belőle, hogy milyen címeket és leírásokat lenne érdemesebb megfogalmazni.

Így lehet befolyásolni az offline vásárlásokat

xSzintén a következő hónapokban, globálisan megjelenik majd a helyi vállalkozásokat támogató Local Campaigns megoldás is. A Google adatai szerint ugyanis az elmúlt két évben háromszorosára nőtt a mobilok terjedésével a "közelemben" típusú keresés, és majdnem az amerikai fogyasztók 80 százaléka ezt követően el is látogat a boltba 48 órán belül - amit a Google pontosan lát a Maps alapján. Tehát a keresések ugyan online történnek, de ezt követően a vásárlók még mindig inkább egy fizikai boltba látogatnak el. Úgyhogy az új lokális kampánytípus ezeket a boltlátogatásokat akarja ösztönözni [5] azzal, hogy néhány alapvető üzleti adat (például az üzlet elhelyezkedése) megadása után automatikusa optimalizálja a keresőben megjelenő találatokat az előre meghatározott költség szerint - a térképes pont, a hely neve, címe, nyitva tartása és értékelése megjelenítésével.

Más hasonló térképes szolgáltatásokat egyébként pont ez zavar leginkább [6], hogy a Google a saját Maps pontjait könnyedén megjelenítheti a keresőben, és ezzel szinte ellehetetleníti más üzlet- és étterem értékelő online szolgáltatások meglátogatását. Viszont a funkció a helyi üzletek szempontjából kétségtelenül sikeres, és a Local Campaigns széleskörű bevezetésével még tovább fejlődhet.

google_marketing_helyi_kampany

Ehhez kapcsolódik a Smart shopping campaigns kiterjesztése is, mellyel eddig csak a konverziós értéket, vagyis a bevételnövelést lehetett célként kitűzni. A "következő hónapokban" viszont újfajta célok is beállíthatók lesznek, úgy mint a boltlátogatások növelése vagy az új látogatók bevonzása. Az automatizált rendszer a megadott szempontok alapján fogja megjeleníteni a találatokat a Google-ben keresőknek vagy akár a képek közt keresőknek vagy a YouTube-on böngészőknek is.

YouTube - turbó módban

Nem kérdés, hogy a Google számára miért fontos a YouTube-hoz kapcsolódó videós hirdetések fejlesztése is, hiszen a videós közösségi oldalon a felhasználók már minden nap több mint 1 milliárd órányi (!) videót fogyasztanak. A nézők fele a videók alapján dönti el, hogy például milyen autót vásároljon vagy egy főzéshez milyen alapanyagokat válasszon - írja a közlemény. Úgyhogy a hirdetők számára a videók elég fontos lehetőséget jelentenek, amit most a vállalat a Maximize lift megoldással igyekszik kiegészíteni. A rendszer az AdWords Smart Bidding [7] automatizált ajánlattételi stratégiával dolgozik, mely próbálja megragadni, hogy egy videós hirdetés mennyire keltette fel egy fogyasztó figyelmét, és ez alapján fog még több reklámot megjeleníteni számára az adott termékről. Egyelőre a megoldás még csak bétában fog érkezni még az év folyamán.

A bejelentések alapján a Google minden termékében egyre inkább az automatizált hirdetési beállításokat kezdi támogatni. A hirdető cégek szempontjából pozitív, ha kevesebb erőforrást kell fektetni a bonyolult beállításokba, de számukra fontos, hogy továbbra is átlátható legyen, hogy az automatizált rendszerek mi alapján döntenek, és jelenítik meg a hirdetéseiket, például a konkurenciával szemben. A felhasználók számára pedig mindez azt jelenti, hogy a rendszerek a gépi tanulással elkezdik a kísérletezést, hogy minél relevánsabb reklámokat jelenítsenek meg számukra minden Google és partneri felületen, vagyis minél jobban befolyásolják a fogyasztók döntéseit.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] https://www.hwsw.hu/hirek/59025/google-ads-adwords-doubleclick-campaign-manager-nevvaltas.html
[2] https://blog.google/technology/ads/machine-learning-hands-advertisers/
[3] https://www.hwsw.hu/hirek/58967/google-hirdetesbeallitasok-reklam-erdeklodesi-korok.html
[4] https://support.google.com/adwords/answer/7684791
[5] https://support.google.com/adwords/answer/6100636
[6] https://searchengineland.com/298938-298938
[7] https://support.google.com/adwords/answer/7065882
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/59079/google-marketing-live-konferencia-ads-adwords-hirdetes.html
Író: Habók Lilla ()
Dátum: 2018. július 11. 13:42
Rovat: web