Szerző: Habók Lilla

2018. június 15. 15:11

Megmutatja a Google hogy címkézi az embereket

Átláthatóbb felületen igyekszik bemutatni a keresőóriás, hogy a hirdetéseket milyen szempontok és érdeklődési körök alapján mutatja a felhasználóknak. A beállítási felületről el is lehet távolítani a kategóriákat, de a reklámok mindenképp maradnak.

Megújult a Google Hirdetésbeállítások felülete, ahol a felhasználók ellenőrizhetik és testreszabhatják, hogy milyen reklámok jelenjenek meg számukra az interneten belül a Google által kontrollált hirdetőfelületeken. Az áttekintő képernyő valójában már 2009 óta működik, de most a közlemény leírása szerint "minden különböző faktort megjelenít" arról, hogy a keresőóriás milyen információk szerint címkézi fel a felhasználókat és érdeklődési körüket, amit itt lehet megtekinteni.

A Hirdetésbeállításokban állítható, hogy az internetező egyáltalán bekapcsolja-e a hirdetések személyre szabását - ennek kikapcsolása önmagában még nem jelenti, hogy a Google innentől kezdve nem is gyűjt információt, és hirdetések is meg fognak jelenni, de más tényezők (például az oldal tartalma, napszak, tartózkodási hely) alapján. Ez alatt található az említett faktorok listája, amelyek a hirdetésmegjelenést befolyásolják, és egyesével eltávolíthatóak a beállítási felületen keresztül, ha a felhasználó konkrétan abban a témakörben nem szeretne hirdetéseket látni. A már kikapcsolt faktorokat meg lehet tekinteni, és akár vissza is lehet kapcsolni, azonban új címkéket nem lehet ilyen formában megadni a felületen. Pedig a lista alapján a "profilozás" azért nem tűnik annyira kifinomultnak, ahogy a Cnet szerzője is kifejti, mivel az érdeklődési körök között elég sok olyan megjelenik, ami nem annyira meghatározó a felhasználók életben, mivel csak egyszer véletlenül látogatták meg az oldalt vagy egy kifejezett okból kerestek egy témára, ami később már nem érdekli őket.

google_ad_valosagshow

Miért is érdekelnek a televíziós valóságshow-k?

Alapvetően figyelembe veszi a rendszer a felhasználó Google Fiókjában megadott adatokat (például életkor, nem), a tevékenységek és a belépések alapján azonosított érdeklődési kört, valamint a hirdetőpartnerektől kapott információkat, például a meglátogatott oldalak vagy a hírlevél feliratkozások alapján. A címkékre kattintással elméletileg megtalálható, hogy miért listázza a Google érdeklődési körként, de a leírásokban általában ugyanaz az általános szöveg jelenik meg arról, hogy a rendszer a Google-szolgáltatásokban és bejelentkezve, más webhelyeken és alkalmazásokban végzett tevékenységek miatt kötötte össze a személlyel. Az adott tevékenységet a különálló Google Saját tevékenységek felületről lehet törölni, de az oldal csak az általános felületre mutat, és nem a konkrét tevékenységre, így egy kissé nehezíti a beállítást.

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Más szavakkal viszont arról van szó, hogy ha a felhasználó megnézett YouTube-on egy valóságshow részletet, rákeresett a legutóbbi adás tartalmára vagy megnézte a weboldalát, akkor onnantól kezdve a Google hirdetőfelületein különböző valóságshow-k reklámjaival találkozhat. Ha pedig valaki 40 évesnek vallja magát a Google Fiókja beállítási felületén, akkor a keresőóriás nem fog neki alapból külföldi diák csereprogramokat mutatni - magyarázza a közlemény.

Ezenkívül bővül a leírás a keresőben, a YouTube-on és a partneroldalakon látható hirdetések mellett is, amely tartalmazza, hogy a felhasználó miért éppen az adott reklámot látja. Ez az információ egyébként 2011 óta jelenik meg a felhasználóknak, de az ígéret szerint most ez a leírás is ki fog bővülni. Tehát a felhasználó kamerahirdetést lát a keresőben, és megnézi miért, akkor a felület kiírja, hogy korábban keresett már kamerákra, meglátogatott már fotós oldalakat vagy rákattintott már ilyen hirdetésre. Mostantól ez a magyarázat minden Google-szolgáltatásban meg fog jelenni, mint például a YouTube, Google Play, Gmail, Maps, kereső, valamint az összes hirdetést megjelenítő partneroldalon és alkalmazásban.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.