Szerző: Habók Lilla

2018. június 27. 12:00

Kivezeti a DoubleClick márkát a Google

Teljesen felforgatja a Google a hirdetési termékeinek eddigi elnevezését. A marketingesek és a keresőoptimalizálási szakértők elkezdhetnek megbarátkozhatni az új nevezéktannal, valamint az új funkciókkal.

Hosszú évek után változtat a Google a jól megszokott AdWords kifejezéshasználaton, mivel indoklása szerint az elmúlt 18 évben rengeteget formálódott a hirdetési piac, és a keresés helyett a felhasználók sokkal inkább például mobilos videókon keresztül ismerkednek a termékekkel. Úgyhogy mostantól a Google Ads márkára vált az AdWords, de emellett változik néhány termék és újak is jönnek létre a cég közleménye szerint. A Google Ads fogja lefedni a keresőóriás teljes hirdetéskínálatát minden saját és partneroldalon, illetve alkalmazáson keresztül. Ennek része többek közt a keresőhirdetés, a YouTube videós reklámjai, a Google Maps vagy a Google Play.

Ezzel együtt elindult a Smart Campaigns célzottan a kisvállalkozások számára, mellyel a cég megfogalmazása szerint a kezdők is "perceken belül" olyan hirdetéseket tudnak beállítani a rendszerben, amelyek képesek eredményt is hozni. A megoldás a felhasználók böngészési adatai alapján magától dönti el, hogy milyen közönségnek helyezi el a reklámokat, például azoknak akik hasonló termékekre keresnek, meglátogatnák a boltot vagy valószínűsíthetően vásárolnának valamit. Bár a módszerről nem árul el többet a cég, de a közlemény alapján úgy tűnik az automatizált hirdetési beállítás válik sokkal egyszerűbbé a felületen. Még ebben az évben a célzás támogatása mellé a képválasztást segítő Image Picker megoldást is megjelentet a Google. A július 10-i Marketing Live konferencián pedig más kampánytípusok megjelenése is várható.

image_selector_picker

El lehet búcsúzni a DoubleClick és a Google Analytics 360 Suite elnevezésektől is, amelyek hamarosan a Google Marketing Platform név alatt egyesülnek. A platform a két korábbi megoldás már meglévő integrációira épít, és azokat igyekszik kibővíteni, hogy az adatok alapján még eredményesebb reklámokat lehessen összeállítani. Egy új funkció például az Integration Center, amellyel különböző termékek között is lehet kapcsolatot felállítani, és elemezni az eredményeket. Ezenkívül a platform a cég leírása szerint több mint száz más integrációt támogat, melyek segítenek eldönteni, hogy milyen média megoldást érdemes vásárolni, hogyan, továbbá ezt hogy érdemes mérni.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A változás részeként a korábbi konkrét hirdetési termékek is nevet váltanak. Így a Search Ads 360 később DoubleClick Search néven folytatja tovább, de továbbra is keresőkampányokat lehet vele tervezni, vásárolni és mérni. Az összes display hirdetési termék (DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio and Audience Center) pedig Display & Video 360 márka alatt egyesül, amellyel a jövőben elejétől a végégig meg lehet tervezni a kampányokat. A Google viszont igyekszik megnyugtatni a szakértőket, hogy a váltás folyamatosan fog majd végbe menni a terméknevek és a platformok között.

Továbbá a DoubleClick for Publishers és a DoubleClick Ad Exchange is összeborul Google Ad Manager márkanév alatt egy egységesített programozott hirdetési platformmá, mivel a Google indoklása szerint a hirdetésszerverek és a Sell-Side Platform (SSP) helyett már előremutatóbb ez a hirdetési típus. Ennek megfelelően a jövőben a programozott hirdetésvásárlói "AdX buyers" megnevezés "Authorized Buyers" formára változik. A platform pedig jobban fog reflektálni a különböző tartalom disztribúciós platformokra és a hirdetéseket megjelenítő képernyők típusára, legyen szó akár okostévékről, AMP oldalakról, játékokról vagy appokról - a cég ígérete szerint a hirdetések teljesítménye egyszerűbben követhető és optimalizálható lesz az Ad Manager platformon keresztül.

Az egyelőre bonyolultnak tűnő névváltások és új funkciók viszont nem egyik napról a másikra fognak végbe menni, mint ahogy a hirdetési piac is fokozatosan változott az elmúlt 18 évben, amire most a vállalat próbál reagálni az újításokkal. Úgyhogy a Google ígérete szerint lesz idő megszokni az új elnevezéseket, és a megváltozó platformokat az új funkciókkal, de várhatóan még idén bevezeti a cég a most bejelentett változások nagy részét. A július 10-i Google Marketing Live konferencián várhatóan még többet elárul majd a cég az új termékekről és az időzítésről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról