:

Szerző: Hlács Ferenc

2017. október 12. 09:30

Az önvezető autók piacán folytatja a Cyanogen

A mára Cyngnként ismert vállalat új irányáról egy sor álláshirdetés árulkodik.

Jó egy éve elköszönt az okostelefonokról a hírnevét először a legismertebb alternatív Anrdoid ROM-ok fejlesztésével szerző Cyanogen csapata: a többek között a korai OnePlus modellekről megismert Cyanogen OS rendszer kezét tavaly októberben engedte el a cég, két hónappal később pedig a gyártóik által elhanyagolt készülékekre szánt CyanogenMod projektet is elkaszálta, azt a fejlesztők azóta LineageOS néven viszik tovább.

Az immár Cyngn vállalat a visszakozásokat követően jó darabig nem hallatott magáról - közben pedig ahogy az Axios.com kiszúrta, csendben irányt váltott, méghozzá az önvezető autók felé. A cég weboldala meglehetősen szűkszavú, az álláshirdetés aloldal azonban egyértelműen árulkodik az újonnan kiszemelt iparágról. A cég ugyanis a HR-esek és C++ fejlesztők mellett többek között kifejezetten az önvezető járművekre szakosodott mérnököket és önvezető rendszerekkel foglalkozó szoftverfejlesztőket is keres. Az elmúlt év során nagyjából 30 új alkalmazott érkezett a céghez, akik között korábban a Mercedes-Benz csapatában dolgozó szakértők is vannak, de a kínai Future Mobility, sőt a Facebook berkeiből is érkeztek új szakemberek. A vezérigazgatói székben tavaly október óta Lior Tal ül, aki korábban a műveleti igazgató szerepét töltötte be.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Ezek alapján tehát jól látszik az új irány, az ugyanakkor még nem egyértelmű, hogy a szegmensben pontosan milyen termék fejlesztésére koncentrál majd a cég - az autók szoftvere lesz majd fókuszban, netán elindulnak a hardveres ösvényen is. Az mindenesetre már borítékolható, hogy nem egyszerű tapogatózásról van szó a vállalat részéről, miután ahogy az Axios is kiemeli, már Kalifornia felelős közlekedési hatóságaitól is megkapta a szükséges engedélyeket, hogy önvezető autókat teszteljen az állam közútjain.

A Cyngn csapatának mindenesetre nem lesz könnyű dolga az újonnan kiszemelt szegmensben, hiszen azon nála jóval nagyobb és tapasztaltabb óriások is gőzerővel folytatják a fejlesztéseket, számos iparágból, elég csak a Teslára, az Nvidiára, az immár az FCA-val kiegészült BMW-Intel-Mobileye összefogásra, az Audi-ra vagy épp a Google-re gondolni. Az is lehet ugyanakkor, hogy a területen jobban megtalálja a helyét a cég, amely az okostelefonok piacán a biztató rajt ellenére végül nem aratott nagy sikert és botrányait követően kénytelen volt leépíteni tevékenységét.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

4

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.