Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
IoT + VR + AI in da house! >>>> HWSW mobile!, november 29-30!

Megvonta a Microsoft Surface gépek ajánlását a Consumer Reports

Asztalos Olivér, 2017. augusztus 21. 17:20

A népszerű amerikai magazin az átlagon aluli megbízhatósággal indokolja döntését.

Visszavonta korábbi, Surface Book és Surface Laptop gépekre adott ajánlott minősítését a vásárlói körökben nagy becsben tartott Consumer Reports magazin. Az összesen négy Microsoft terméket érintő döntés indoklása szerint bár a tesztek alapján a gépek kiérdemelték a plecsnit, azokra utólag túlságosan sok negatív, elsősorban a megbízhatósággal kapcsolatos panasz érkezett. A Microsoft természetesen nem hagyta szó nélkül az éles kritikát, a vállalat képviselőjének elmondása szerint a probléma gyökere két korábbi modellre vezethető vissza, amelyek hibáit már javította a cég.

A Consumer Reports saját felmérése szerint a a Surface gépek 25 százalékát érinti valamilyen, a használhatóságot befolyásoló probléma a megvásárlásról számított 2 éven belül. Emiatt az összes jelenleg elérhető Surface Book és Surface Laptop elbukta a korábban kiérdemelt ajánlott minősítést. Az oldal megjegyzi, hogy a Microsoft viszonylag új szereplőnek számít a PC-piacon, így csak mostanra gyűlt össze elegendő információt az ítélethez. A népszerű magazin nem hoz konkrét összehasonlítást, de bejelentése szerint más gyártó számaihoz mérten jelentősen magasabb a Surface-ek meghibásodási aránya.

Az oldal említés szintjén konkrét problémákat is kiemel, amelyeket a végfelhasználók visszajelzéseiből nyertek ki. A Consumer Reports National Research Centernek eljuttatott vélemények alapján a legjellemzőbb problémák a Surface gépek bootolási folyamatánál jelentkeznek, de az sem ritka, hogy a gép egyszerűen lefagy vagy teljesen leáll, illetve sokan panaszkodtak az érintőképernyő gyenge érzékenységére is.

A Microsoft reagált a Consumer Reports lesujtó lépésére. A cég rövid közleménye szerint saját kimutatásainak adatai nem egyeznek a magazin saját kutatásai eredményeivel, a Microsoft szerint ugyanis lényegesen jobb a helyzet. A szokatlan esettel részletesebben foglalkozott Paul Thurrott, aki a sablonosnak tűnő reakcióhoz képest pontosabb adatokat derített ki, a szerkesztő ugyanis Panos Panayt, a Surface-csapat vezetőjét szólaltatta meg.

Panay elismeri, hogy az egy időben, 2015 október végén rajtoló Surface Pro 4 és Surface Book valóban az átlagosnál több problémával küszködött. Utóbbit közvetlenül a piacra kerülés után a vásárlók 17 százaléka küldte vissza, de a lecsatolható billentyűzettel szállított tablet sem dicsekedhet, annak ugyanis 16 százalékát dobták a vásárlók vissza valamilyen indokkal. A szakember emellett megjegyzi, hogy szerinte az átlagon aluli értékelésbe kisebb incidenseknek nevezett felnagyított problémák (pl. lefagyás) is beleszóltak, ami miatt egyes felhasználók máris hibásnak titulálták a terméket. Bár itt már konkrétumokat nem közöl, Panay megjegyzi, hogy az elmúlt egy évben sokat javultak a mutatók. Utóbbi vélhetően (még) nem látszik a Consumer Reports számaiból, az viszont valószínű, hogy az átlag alatt teljesítő két gép húzta le a márkát a magazin értékelésében.

Thurrott annak is megpróbált utána járni, hogy mi okozhatta a két termék vesszőfutását. Belsős információkra hivatkozva érdekes teóriát állított fel a szerkesztő, aki szerint a Microsofton belül a Skylake platformra, pontosabban annak lapkakészletére, ezzel együtt pedig az Intelre vezették vissza a problémák forrását. Nagyjából 2 év távlatából ma már biztosra vehető, hogy ez nem igaz, hisz más gyártók nem szenvedtek hasonló problémáktól, így sokkal valószínűbb, hogy a gépekhez házon belül írt egyedi szoftverek (firmware, driver) okozták a kellemetlenségeket, például a sleep funkció igencsak rapszodikus viselkedését.

Thurrott szerint a problémák miatt a Microsoft csavart egyet a fejlesztési tempón, aminek az idén májusban megjelent új Surface Laptop és Surface Pro lett az eredménye, hogy ezzel mihamarabb nyugdíjazhassa problémás termékeit a cég. Panay szerint ugyanakkor ezek hatása még nem látszik a Consumer Reports számaiból, és valószínűleg legalább 1-2 évnek kell majd eltelnie, hogy eltűnjön a csorba.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Idén ismét önálló szekciót kapnak a feltörekvő technológiák a HWSW mobile! konferencián. November 29-30!