A Samsung önvezető autói is kigördülnek Dél-Korea útjaira
Zöld utat kaptak a Samsung kísérleti autói Dél-Koreában, a cég önvezető rendszereivel szerelt Hyundai modellek már éles körülmények között is tesztelhetők.
A Samsung is sebességbe teszi önvezető autós fejlesztéseit: miután a vállalat megkapta az engedélyt a dél-koreai hatóságoktól, megkezdheti technológiájának tesztelését az ország útjain. Ezzel a vállalat nem csak az olyan riválisokkal szállhat szembe, mint a területen már régóta aktív fejlesztéseket és éles teszteket is végző Uber, vagy az úttörőnek számító Google, de mára ellenfelei között tudhatja nagy mobilpiaci vetélytársát az Apple-t is, amely ugyancsak néhány héttel ezelőtt kapta meg az engedélyt, hogy önvezető technológiával felszerelt autókat tereljen a kaliforniai utakra.
Ez persze nem jelenti, hogy a vállalat autógyártásba fogna, ha a Samsung logójával jelzett járművet szeretnénk vásárolni, sajnos a jövőben is be kell majd érnünk a harckocsikkal. A cég a komplett autók helyett kifejezetten azok önvezető rendszereinek fejlesztésére koncentrál - persze ebben a mezőnyben sincs egyedül, hasonló ambíciókkal rendelkezik az Intel is, amely márciusban mintegy 15 milliárd dollárért kebelezte be a terület egyik legismertebb nevének számító Mobileyet, vagy épp a MediaTek, amely tavaly szintén belépett a piacra. A koreai óriás egyébként a tesztek során egy Hyundai modellt szerelt fel fejlesztés alatt álló önvezető rendszerével.
Az Uber önvezető flottája
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
Ezzel a lépéssel a Samsung lett az első elektronikai vállalat Dél-Koreában, amely kormányzati engedélyt kapott a sofőr nélküli autók tesztelésére, de vélhetően messze nem az utolsó. Az autógyártók közül tavaly a Hyundai kapott először hasonló engedélyt. A helyi kormány a Financial Times szerint kifejezetten igyekszik, hogy rugalmasabbá tegye a hasonló tesztelésekére vonatkozó szabályozásokat, hogy könnyebbé tegye a fejlesztők dolgát és elősegítse az új technológiák elterjedését. Noha a cég hazai pályán úttörő, globálisan, mint a fentebb sorolt versenytársak sorából látszik, viszonylag későn érkezett a versenybe. Ugyanakkor érthető, hogy az autós komponensek piacáról a cég nem akar kimaradni, hiszen elképesztő ütemben növekvő területről van szó, elég megnézni a honfitárs LG eredményeit, amelyekből negyedévről negyedévre nagyobb szeletet tesznek ki az autóipart célzó termékek.
Persze nem most hallani először a Samsung törekvéseiről a szegmensben, a vállalat autós stratégiájának egyik alapkövét tavaly novemberben tette le, mikor 8 milliárd dollárért felvásárolta az autóelektronikai piac egyik élharcosát, a Harmant. A cég hosszú távú célja tehát a komponensfejlesztés, beleértve a szenzorokat, a számításokért felelős modulokat és az azokon futó algoritmusokat is, illetve olyan kész rendszerek létrehozása, amelyek "még a legrosszabb időjárási körülmények között" is képesek az autók önálló, biztonságos elvezetésére.