Szerző: Hlács Ferenc

2016. november 7. 11:30

Újabb VR-sportközvetítőt vásárol az Intel

Míg mások játékokkal, addig az Intel sportközvetítésekkel támadná a VR-piacot: a cég idén már a második, a sportesemények térbeli közvetítésével foglalkozó céget vásárolja fel, ezúttal a VOKE került a tulajdonába.

Tovább gyarapítja virtuális valóság stratégiájához kapcsolódó erőforrásait az Intel, a chipgyártó bejelentette, felvásárolja a VR-sportközvetítéssel foglalkozó VOKE startupot. A cég az akvizíció pontos összegéről nem beszélt, a TechCrunchnak nyilatkozva azonban annyit elárult, a VOKE technológiája mellett annak legénységét, és jelenlegi üzleti tevékenységeit is bekebelezi, beleértve az NBA mérkőzések közvetítését az Egyesült Államokban és indiai sportesemények sugárzását is.

Az Intel egyébként már jó ideje befektetője a cégnek, amely eddig mintegy 12,5 millió dollárt kalapolt össze. A chipgyártó mostanra úgy tűnik elég érettnek találta a startup termékét ahhoz, hogy saját VR-stratégiájába is beépítse. A VOKE közvetítéseihez TrueVR nevű termékét használja, amely egy speciális, saját fejlesztésű, több szenzor képét összefűző kamera segítségével juttatja el a térbeli felvételt, akár webes felületekre, akár különböző eszközökre, valós időben. A koncepció ismerős lehet azoknak, akik az elmúlt időben követték az Intel bevásárlókörútját: a cég idén márciusban vásárolta fel a Replay Technologiest, amely ugyancsak térbeli sportközvetítésben utazott, freeD technológiájával készített videóiban szabadon bejárhatók, mozgathatók a rögzített sportesemények - a vállalat márciusban nem hivatalos információk szerint 175 millió dollárért cserélt gazdát.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A 2004-ben alapított VOKE felvásárlásával párhuzamosan a cég egy új divíziót is létrehoz, Intel Sports Group néven, ennek lesz része a frissen akvirált cég, illetve minden valószínűség szerint a Replay Technologies is ide vándorol. A részleggel a cég a sporteseményeket és a virtuális valóságot boronálná össze, lényegében az élő VR-sportközvetítések egyik úttörője, jobban mondva megteremtője lenne. Jelenleg ugyanakkor a cég csak közelíti az élő adásokat, Brian Krzanich az Intel vezérigazgatója a TechCrunchnak elmondta, jelenleg nagyjából két perces késéssel tudják az eseményeket térbeli formátumban a közvetíteni a nézők felé, ez azonban az igazgató szerint két-két és fél éven belül néhány milliszekundumra redukálódhat. Az Intel rendszerével a cég tervei szerint akár egy egész stadion "beszkennelhető" lesz, és a távoli nézők lényegében a helyszín tetszőleges pontjáról követhetik majd az eseményeket.

De a VR-stratéigához köthető Intel-felvásárlások sorából a Movidius sem maradhat ki, a Google Project Tango kezdeményezése mögött is álló gépilátás-nagyágyú szeptemberben került a cég tulajdonába. A Movidius térérzékelési feladatokra kihegyezett, speciális chipjei könnyen otthonra találhatnak a cég VR-sportközvetítési kezdeményezésében is. Mindezek mellett a nyár folyamán az is kiderült, hogy a vállalat a közvetítés másik oldalán is szeretne jelen lenni, erről tanúskodik a nyáron bemutatott, Alloy névre hallató, referencia all-in-one VR-szemüveg. Az egyéb hardvert, azaz csatlakoztatott PC-t, konzolt vagy telefont nem igénylő headsetet a cég nem is maga akar milliószámra értékesíteni, azzal sokkal inkább utat mutatna a gyártóknak.

A cég tehát gőzerővel hajt a VR-eszközök területén, amelyet a sportközvetítésekkel egészen egyedi aspektusból foghat meg, jelenleg látszólag komoly konkurencia nélkül, hiszen a piacon tapogatózó riválisok rendszerint elsősorban a játékosokat próbálják becserkészni termékeikkel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról