Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

All-in-one VR-szemüveget mutatott be az Intel

Hlács Ferenc, 2016. augusztus 17. 10:14
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A VR és az AR határán mozgó referenciaplatformot demózott fejlesztői konferenciáján az Intel, az Alloy nevű kezdeményezés kábelek nélkül tenné lehetővé a kiterjedt virtuális terek felfedezését, miközben RealSense kamerákkal figyeli az akadályokat. A platformot a cég jövőre mindenki előtt megnyitja.

hirdetés

Elrajtolt az Intel idei IDF fejlesztői konferenciája, ahol a trendeknek megfelelően már a nyitóelőadás sem maradhatott VR hírek nélkül. A chipgyártó a San Franciscóban megrendezett eseményen egy saját, referencia all-in-one VR-szemüveget leplezett le, mely a vállalat RealSense térérzékelési technológiájára épít, ráadásul a felhasználó mozgását korlátozó kábelek nélkül használható. Rögtön látszik, hogy nem egy újabb HTC Vive vagy Oculus Rift klónról van szó, a jelenleg csak Alloy HMD (Head Mounted Device) néven emlegetett készülékben nem csak a megjelenítésért felelős komponensek, de a megfelelő számítási kapacitást biztosító hardver is megtalálható. A vezeték nélküli kialakításnak hála a felhasználó mozgása nem korlátozódik a szemüveget és PC-t (netán konzolt) összekötő kábelpóráz által kijelölt területre, azzal egészen nagy, szabadon bejárható terek hozhatók létre.

Eltakart szemmel nagy területeken bóklászni persze önmagában nem életbiztosítás, itt  jön a képbe az Intel RealSense technológiája. A több kamerát használó térérzékelési megoldással már számos piaci termékben is találkozhattunk, táblagépektől a notebookokig - utóbbiakban a technológia az arcalapú biometrikus azonosítást is lehetővé teszi. Az Alloy HMD-ben a RealSense szenzorai persze nem a felhasználót, hanem annak környezetét figyelik, így a szemüveg a felbukkanó akadályokat, bútorokat, falakat képes valós időben megjeleníteni. De az érzékelők nem csak az esetleges úttorlaszok elkerülését teszik lehetővé, azokkal a szemüveg viselője saját kezeit, illetve testét is láthatja a virtuális térben, sőt akár a környezetében bóklászó más Alloy HMD felhasználókat is.

A megoldásban komoly potenciál rejlik, hiszen a VR eszközöknél a megfelelő vezérlési élmény legalább olyan fontos, mint a megfelelő megjelenítés - ezt a HTC Vive kipróbálásakor magunk is tapasztaltuk. Noha a Vive-hoz tartozó két külső szenzordoboz (amelyeket a Valve a közelmúltban nyitott meg a fejlesztői közösség előtt) kitűnő munkát végez a szemüveghez tartozó, kényelmesen használható kontrollerek követésében, az élmény értelemszerűen még mindig igen messze jár a természetes, szabad kezes interakciótól. Pontosan ezt kínálja viszont az Alloy HMD, ahogy az Intel fogalmaz "összeolvasztott valóságával" (merged reality). Ha a rendszer végül a gyakorlatban is elég pontosnak bizonyul dedikált kontrollerek nélkül, akkor a felhasználók akár szabad kézzel is kapcsolatba léphetnek a virtuális világgal, de ha egy adott program, például egy lövöldözős játék keretei között mégis ideálisabb lenne kézbe fogni egy eszközt, úgy a célnak lényegében bármilyen "buta" tárgy (játékoknál akár egy vízipisztoly) is megfelelhet.

Az Alloy HMD bár elsőre rendkívül ígéretes kezdeményezésnek tűnik, akadnak még homályos foltok a projekt kapcsán. A kábel nélküli kialakítás azt jelenti, hogy az eszköz akkumulátorról működik majd, a fentiekhez hasonló igénybevétel mellett ugyanakkor valószínűleg nem produkál majd túl hosszú üzemidőt, hiszen a fejlesztőknek is meg van kötve a kezük a beépíthető telep méretét illetően - a jókora, nehéz akkuval megtoldott szemüveg nem a legkényelmesebb viselet, legyen szó bármilyen bikanyakú VR fanatikusról. A referenciakészülék ráadásul már alaphelyzetben sem kicsi, az első fotók alapján az eszköz a plusz hardvereknek hála jóval robusztusabb, mint a jelenleg elérhető megoldások.

A kezdeményezés persze a tényleges rajtig még sokat finomodhat: az Alloy HMD az Intel tervei szerint 2017-ben válik elérhetővé a fejlesztők számára. A cég nyílt API-kat is biztosít majd a platformhoz, valamint a Microsofttal is együttműködik a windowsos tartalmak Alloy-optimalizálása kapcsán. A különböző, Alloy-ra építő, harmadik féltől származó VR termékek már jövőre megjelenhetnek a piacon.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.