Szerző: Hlács Ferenc

2016. szeptember 9. 13:17

Mélyen hallgat az első hetes iPhone 7 eladásokról az Apple

Az eddigi hagyománnyal ellentétben idén nem teszi közzé az első heti iPhone eladási adatokat az Apple. A cég vélhetően a tavalyinál gyengébb keresletre számít.

Péntektől előrendelhetők a legújabb iPhone-ok, több régióban pedig a telefonok szeptember 16-án a boltok polcain is feltűnnek - azt viszont, hogy azokról milyen lendülettel kapkodják le őket a vásárlók az első héten, előreláthatólag nem fogjuk megtudni. Az Apple a Reutersnek nyilatkozva közölte, korábbi gyakorlatával szakítva nem teszi közzé az iPhone 7 és 7 Plus első heti eladásaira vonatkozó számokat. A cég szóvivője szerint azért hallgatnak az értékesítésekről, mert az az utóbbi időben inkább a cég rendelkezésre álló készleteit, nem pedig a vásárlók valós keresletét tükrözte.

A lépés mögött persze könnyen állhatnak más okok is, az idei iPhone-ok ugyanis nem hoztak lényegi újítást a korábbi modellekhez képest. Az Apple eddig kétévente frissítette készülékei formatervét, idén azonban ez elmaradt, a 7 és 7 Plus modellek továbbra is az előző két generációból megismert dizájnt követik, és funkcióbeli újításaik sem olyan eget rengetők, hogy garantáltan elsöprő sikert hozzanak az új csúcstelefonoknak.

A gyártó ellátási láncának tagjai szerint a cég maga is kisebb érdeklődésre számít idén, és az év hátralévő részében mintegy 10-20 százalékkal szerényebb eladásokkal kalkulál, mint a tavalyi iPhone 6s és 6s Plus bemutatása után. Ennek fényében nem lenne meglepő, ha a számokat a cupertinói óriás épp azért tartaná vissza, hogy ne legyen szembetűnő az új készülékek gyengébb piaci teljesítménye.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A hallgatásnak a befektetők sem örülnek, ahogy a Colin Gillis, a BGC Partners elemzője fogalmaz, "kevesebb adat sosem jó" - különösen miután a cég két aránylag gyenge negyedéven van túl. Jelenleg nagyon úgy tűnik, a vállalat okostelefonjainak korábban tempós növekedése plafont ért, ami aggasztó hír lehet a cég befektetőinek, hiszen a készülékek a vállalat bevételének több mint feléért felelnek.

Úgy néz ki leghamarabb tehát az első egy hónapos eladások adatait közli majd a vállalat, így egy darabig még várni kell, mielőtt az iPhone 7 és 7 Plus sikeréről vagy épp kudarcáról beszélhetnénk. Az valószínű, hogy a szokottnál jelentősen vékonyabb ráncfelvarrás visszaveti majd az érdeklődést, a legnagyobb rivális, a Samsung új csúcstelefonja, a Galaxy Note7 visszahívása ugyanakkor hajthat némi vizet az Apple malmára. Hazánkban egyébként szeptember 23-tól lesz kapható a két új iPhone.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról