Szerző: Voith Hunor

2016. június 14. 14:35

Ezek az Apple-Cisco együttműködés első eredményei

Priorizálható Cisco appok, iOS 10-re szabott Spark és okosabb Wi-Fi-kezelés - ezek a két cég közös munkájának első "kézzel fogható" gyümölcsei.

Az Apple és a Cisco tavaly szeptemberben jelentette be, hogy mérnöki és értékesítési területen is együtt fog dolgozni, és előbbi eredményeként az iOS-es eszközök "hatékonyabban és megbízhatóbban" fognak működni a Cisco hálózatain, továbbá a Cisco kommunikációs alkalmazása (Telepresence, Spark, WebEx) egyedi iOS-optimalizációkat kapnak. Akkor a tényleges műszaki részletekről lényegében szinte semmit nem lehetett tudni, és az azóta eltelt hónapokban sem nagyon szivárgott ki semmi - egészen a tegnapi WWDC megnyitóig.

Mint kiderült, első lépésben a Spark lépett egy szintet, és az iOS 10 "nyitásait" kihasználva (ezekért lásd az eseményről szóló cikkünket) könnyebb kezelhetőséget és hatékonyabb felügyeleti lehetőségeket fog kínálni az új Apple operációs rendszert futtató mobileszközökön. Így a Spark lényegében szinte transzparens lesz a felhasználók számára: a Sparkon bejövő hívások a sima telefonhívásokhoz hasonlóan a záróképernyőn csengenek ki, és a megszokott hívásvárakoztatás vagy némítás funkciókkal is élni lehet.

Ugyanezen elv mentén működik a hívásindítás is, a Spark beépül a névjegyzékbe, így közvetlenül onnan, az app megnyitása nélkül lehet VoIP-beszélgetést kezdeményezni - akár hangvezérléssel is, mert a Cisco a fejlesztők felé most megnyitott Sirit is munkára fogta. A vállalati üzemeltetők kiemelt prioritást is adhatnak a Sparknak vagy a WebExnek, így ha azokon hívás érkezik, az appok automatikusan előtérbe kerülnek, a kevésbé fontosnak ítélt appok pedig a háttérbe vonulnak.

Ami a hálózati részt illeti, a Cisco műszakilag újfent nem igazán ment bele a részletekbe. Mindenesetre a cég szerint arról van szó, hogy a fejlesztéssel az iOS-es eszközök az eddiginél hatékonyabban fognak Wi-Fi hozzáférési pontokat választani és azok között váltani.

Csendben, de megy tovább az építkezés

Az Apple továbbra sem kerít nagy feneket a vállalati piacon történő építkezésének (a bejelentések kommunikációjakor is inkább partnerei kerülnek előtérbe), de az egyelőre még abszolút konzumer fókuszú vállalat fokozatosan dolgozza be magát erre a területre is. A cég tőle szokatlan módon inkább háttérszereplőként teszi a dolgát: saját nagyvállalati appok fejlesztése helyett inkább az iOS-en készíti elő a terepet azoknak, akik ehhez nála sokkal jobban értenek, és hardverbeszállítóként sincs közvetlenül jelen - ebben az IBM-nek szintén lényegesen nagyobb a kompetenciája.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az Apple eddig három olyan céggel (IBM, Cisco, SAP) lépett szövetségre, melyek egyenként is elég lehetőséget biztosítanának egy erős hídfőállás kiépítésére a vállalati piacon - az általuk biztosított együttes elérés a fenti hozzáállással párosítva pedig lényegében "bukásbiztossá" teszi a stratégiát. Ebből ugyan nem lesz egy címlapokat megtöltő, következő "nagy dobás", viszont kiutat jelenthet arról a fogyasztói piacról, ahol a vásárlók egyre türelmetlenebbül várják a csodát. A vállalati mobileszköz-piacon viszont nagyjából elég egy biztonságos (de legalábbis az alternatíváknál biztonságosabb), jól menedzselhető és többnyire egységes platformot kínálni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról