Szerző: Voith Hunor

2016. május 09. 12:00:00

Újabb nagyvállalati szövetséget kötött az Apple

Az IBM és a Cisco után az SAP elérését igyekszik kihasználni a cég a számára kevésbé otthonos terepen.

Közel két év alatt a harmadik nagyvállalati együttműködési megállapodást kötötte meg az Apple – az IBM és a Cisco után ezúttal az SAP-val. A közös munka első gyümölcsei valamikor az idei év második felében lesznek elérhetőek, a bejelentés viszont már most is jól mutatja, hogy az Apple egyáltalán nem csak a konzumer piacon látja az utóbbi időben a vártnál gyengébben fogyó iPad és iPhone jövőjét. A cupertinói vállalat igyekszik megbízható hardverbeszállítóként és egy biztonságos mobilplatform fejlesztőjeként-üzemeltetőjeként pozicionálni magát elsősorban az androidos alternatívákkal szemben (a Windows Mobile és a BlackBerry 10 mára marginálissá váltak még a vállalati piacon is).

A megállapodás értelmében a két cég közösen fog dolgozni egy új, iOS-exkluzív HANA Cloud Platform SDK-n (szoftverfejlesztői készlet), az erre épülő üzleti alkalmazások pedig teljes S/4HANA integrációt kapnak, és kihasználhatnak olyan egyedi Apple-funkciókat is, mint a Touch ID. Az SAP a tavaly bemutatott Fiori felhasználói felületből is készít egy iOS-specifikus változatot, valamint elindul majd az SAP Academy for iOS is, amely oktatási anyagokat és fejlesztői eszközöket fog kínálni.

Az új appok nyelve természetesen a Swift lesz, és ahogy ez az IBM-es együttműködés esetében is van, az alkalmazásfejlesztés oroszlánrészét az SAP fogja végezni, az Apple hatását leginkább a felhasználói felületen lehet majd észrevenni. Információink szerint az IBM-nél ez a munkamegosztás eddig bevált, és a közös programnak a vártnál nagyobb sikere van az ügyfeleknél. Azt viszont érdemes kiemelni, hogy az IBM nem csak üzleti alkalmazásfejlesztőként, hanem hardverértékesítési partnerként is tevékenykedik, az ezen a piacon elengedhetetlen kiemelt terméktámogatással kiegészítve, ezt pedig az SAP – szoftvercégként értelemszerűen – nem vállalta be.

Mégsem csak konzumer?

Steve Jobs híresen nem akart nagyvállalati beszállítói szerepet az Apple-nek, mert a céges beszerzések döntési folyamatát nem tartotta elég "szabadnak". Ezzel szemben Tim Cook egyértelműen komoly lehetőséget lát ezen a területen, de az első lépések valójában nagyon óvatosak. Cook láthatóan a kockázatok minimalizálására törekszik és kerüli a radikális váltást, így az Apple önállóan nem ugrik fejest a mély vízbe, hiszen szervezete, terméktámogatási rendszere és alkalmazásfejlesztői részlege egységesen konzumer fókuszú.

00:53

Consumer X Enterprise - Steve Jobs at D8

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Doloribus consectetur eaque tempore natus obcaecati ratione ipsum.

Még több videó

Belsős információink szerint az értékesítési csatornában (itt elsősorban a Premium viszonteladókra gondolva) egy ideje már érezhető az átalakulási szándék, de amikor dönteni kell, hogy mondjuk készlethiánykor a végfelhasználókat vagy a céges (potenciális) megrendeléseket szolgálják ki, az Apple (egyelőre) mindig a konzumer igényeket helyezi előre. A vállalati szegmensben egyébként a viszonteladók is meglátták a bővülési lehetőséget, de az Apple az ilyen programok megvalósítását anyagilag nem igazán ösztönzi, így ezeket jellemzően saját kútfőből, magas kockázatvállalással lehet megvalósítani.

A konzumer piacon egyre kevésbé keresett iPad termékcsalád megfelelő szoftveres körítéssel, támogatással és nagy partnerekkel idővel sikerrel szállhat versenybe a PC-beszerzési büdzsékért, az iPhone pedig jellemzően magas költsége ellenére a legtöbb felmérés és nyilatkozat szerint már most is vonzóbb alternatíva, mint a fragmentált androidos ökoszisztéma. Az igazi kérdés az, hogy az Apple vajon továbbra is partnerek révén fog építkezni ezen a területen, vagy alapos előkészítés után (ne feledjük, az IBM-es megállapodás óta közel két év telt el) önállóan is beszáll a vállalati piacra.

a címlapról