Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Végre a dizájnra koncentrál a Google

Dojcsák Dániel, 2014. április 18. 15:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Közeleg a Google I/O, hamarosan kiderül, min dolgoztak a Google boszorkánykonyháiban az elmúlt évben. Úgy tudni, idén a hangsúly a dizájn, fejlesztés és terítés hármasán lesz majd, legalábbis ezt írja Billy Rutledge, a Google fejlesztői kapcsolatokért felelős igazgatója blogbejegyzésében.

hirdetés

Billy Rutledge blogbejegyzésében úgy fogalmaz, hogy az ő célja elsősorban az, hogy segítse a fejlesztőket abban, hogy az elsőtől az utolsó lépésig képesek legyenek megépíteni és a piacon kipróbálni alkalmazásaikat. A Google egyre inkább igyekszik egy egybefüggő, könnyen használható és szép digitális világot összeállítani, aminek része az Android Design Guideline, de a Google Now kártyadizájn, illetve a központi kontroll nélküli, de mindig a közös tudás- és tapasztalattárhoz visszanyúló tervezési gyakorlat is.

Az idei Google I/O témái közül egyelőre a fogyasztókat érdeklő újdonságokról nem lehet szinte semmit tudni, Rutledge azonban felvázolja, hogy a szakmai tartalmat kereső fejlesztők mire számíthatnak. Az első és legfontosabb, hogy a korábbiaknál is sokkal több időt szánnak arra, hogy kódolásról, wireframe-tervezésről és konkrét üzleti tervek készítéséről beszélgessenek a szekciókban. Azok a szerencsések, akik személyesen részt vehetnek a Google I/O-n és nem csak a távolból próbálják követni azt, a tavalyinál több időt kapnak arra is, hogy találkozókat és megbeszéléseket szervezzenek maguknak a Sandbox nevű kiállítói térben, ahol a partnercégek mutatják be a Google-univerzum legjobban sikerült alkotásait. Emellett lesz egy “open source” nevű részleg, ahol a résztvevők négyszemközt beszélgethetnek rengeteg Google-alkalmazottal, válaszokat kaphatnak kérdéseikre, közvetlen segítséget igényelhetnek alkalmazásaik kódbázisával, felületdizájnjával és terjesztési tervével kapcsolatban.

Minden nézzen ki jobban!

A konferencia fő csapásiránya mellett lesz egy fókuszált, szűkebb, de mélyebb rész is, aminek a programja már májusban nyilvánosságra kerül. Az előadások célja, hogy inspirációt adjanak a résztvevők következő alkalmazásához, miközben bemutatkoznak azok az eszközök és kiegészítők, amikkel az ötletekből igazi terméket lehet építeni. Ugyanitt lesz önálló Code Labs is, ezek gyakorlati workshopok, ahol élőben tanulhatják meg a résztvevők az egyes API-k, szolgáltatások használatát, integrációját Androidtól a YouTube-on át a Google Cloud Platforming.

A Google igyekszik komolyan venni saját alkalmazottainak és a külső fejlesztőknek is a képzését, komoly nyomás van a vállalaton belül arra, hogy a szolgáltatások és a termékek valóban egyszerűvé, könnyen használhatóvá váljanak és emellett esztétikusak is legyenek. Ez a filozófia viszonylag új a Googleplexben, korábban a mérnöki gondolkodás uralta a vállalatot, mostanra viszont sokkal fogyasztóközpontúbbá vált a stratégia és ez úgy tűnik mostanra ért le látható módon a fejlesztői szintekre is. A lecsupaszított Google Now kártyadizájn ma már visszaköszön számtalan egyéb, korábban is létező alkalmazásban is. A betűméretek nőnek, egy-egy képernyőn pedig egyre kevesebb az adat, sokkal inkább áttekinthetőek a felületek, elég csak megnézni a YouTube, Gmail, Google+, Hangouts, Drive vagy Maps új verzióit.

Valójában nem meglepő, hogy a Google-ben nincs nagyon hagyománya a felülettervezésnek és dizájnnak, hiszen a cég sikerterméke valójában egy üres oldalon lévő szövegmező volt, a hozzáadott érték pedig évtizedes távlatban is a mögötte lévő háttérrendszer. A Google fő felülete annyira egyszerű és hasznos volt, hogy nem kellett ebbe az irányban sokat fejlődni, elcsökevényesedett ez a képesség.

Ugyan igaz az, hogy a Google kereső mindig is minimalista volt, de ez nem mondható el a többi eredeti Google-szolgáltatás többségéről. Mostanra ez fordult át és a Google ha kell, ha nem, rákényszeríti saját magát és az univerzumában dolgozó többi fejlesztőt is, hogy kívánatos szoftverdizájnokat hozzanak létre. Gyakorlatilag, aki most a Google-lel együtt akar utazni, annak az érési folyamatban sem szabad már lemaradni.

A Google I/O június 25-26-án lesz San Franciscóban a Moscone Centerben. A fejlesztők számára a regisztráció néhány napig tart nyitva, ha valaki esetleg lemaradt volna róla, akkor megkísérelhet jegyet szerezni budapesti idő szerint ma este 11 óráig. A regisztrációs kérések közül véletlenszerűen sorsol a Google, így elvileg bárkinek van esélye, de a nagyszámú jelentkező és a korlátozott férőhely miatt ez az esély igen kicsi.

A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.