HWSW

Hirdetéskiszolgálót vett a Facebook

Mintegy 100 millió dollárért passzolja le az Atlas hirdetéskiszolgáló rendszerét a Microsoft a Facebooknak. A közösségi oldalnál jobb kezekben lesz, mint a digitális hirdetéseket piacáról fokozatosan kivonuló redmondi vállalatnál.

Mintegy 100 millió dollárért cserélt gazdát az Atlas Solutions, a Microsoft kiszivárgó adatok szerint ennyiért adta el a hirdetéskiszolgáló- és analitikai rendszert a Facebooknak. A lépéssel a Microsoft tovább távolodott az online hirdetési piactól, a tranzakcióval szoros szövetségese, a Facebook gyarapodik a jövőben.

A Microsoft az Atlast az aQuantive 6,5 milllárd dolláros felvásárlásával együtt szerezte meg, a hirdetési platform megszerzésével a redmondiak egy csapásra komoly szereplővé váltak az online hirdetési piacon. A 2007-es felvásárlás azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, tavaly ezért 6,2 milliárdos értékcsökkenési leírást [1]volt kénytelen elszenvedni a Microsoft - ezzel alapítása óta először lett könyvelés szerint veszteséges egy negyedévben a vállalat.

A digitális hirdetési piacról a Microsoft egy ideje a (fizetős és ingyenes) szolgáltatások illetve a hardverek felé fordult, mint növekedési szegmens, így a hagyományos dobozos szoftverek mellett ettől várja a cég az új sikereket. A The Verge-nek nyilatkozó [2] Tom Phillips, a hirdetési részleg kommunikációs igazgatója szerint az Atlas eladása ennek a folyamatnak a része. Philips szerint egyébként a digitális hirdetések nem váltják be az ígéretüket. "A felhasználók nem a reklámokra vágynak - digitális tartalmakat, élményeket akarnak, amelyek segítik őket tevékenységeikben, függetlenül attól, hogy azok más felhasználóktól, kiadóktól vagy márkáktól származnak."

xA Facebook két célra is felhasználhatja az Atlas technológiáját. Egyrészt belső használatú reklámkiszolgálóként igen versenyképes megoldásra tette rá a kezét, amely funkcióiban már hozza a Google DoubleClick rendszerének fontosabb elemeit. Talán még fontosabb, hogy a rendszerben külső, nem-Facebook reklámkampányok is vezérelhetőek, elemezhetőek, és a legfontosabb: összehasonlíthatóak.

A közösségi oldal hirdetési bevételei jelenleg minden mutatóban alaposan elmaradnak a Google-éi mögött. A Facebook joggal reméli, hogy ha megbízható összehasonlítással tudja bizonyítani, hogy hirdetései annyira hatékonyak, mint a Google-é. akkor annak erős árfelhajtó hatása lesz. A Facebook ugyanúgy mint a Google, árveréses módszerrel értékesíti a hirdetéseket, ha a hiedelmekkel ellentétben magas a Facebook-hirdetések hatékonysága, akkor erős kereslet jelenhet meg, ami azonnal árfelhajtó hatást gyakorolna.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] https://www.hwsw.hu/hirek/48653/microsoft-online-reszleg-aquantive-google-kereso-yahoo-piac.html
[2] http://www.theverge.com/2013/2/28/4041058/facebook-buys-microsoft-ad-platform-atlas
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/49895/microsoft-facebook-aquantive-atlas-solutions-online-reklam-piac.html
Író: Gálffy Csaba (galffy.csaba@hwsw.hu)
Dátum: 2013. március 01. 11:10
Rovat: eco@tech