Szerző: Koi Tamás

2009. május 5. 11:50

Hazai pályán focizta le az iPhone-t a BlackBerry Curve

Vagy kezdi elveszíteni a varázsát a tengerentúlon az Apple okostelefonja, az iPhone 3G, vagy mégis bebizonyosodik, hogy a szolgáltatói exkluzivitás nem megtérülő a telefongyártóknak -- így vagy úgy, az első negyedévben először fordult elő az Egyesült Államokban, hogy a telefon a fogyasztói szegmensben nem első helyen teljesített az eladási mutatókat tekintve.

Az NPD piackutató friss kimutatásából egyebek mellett kiderül, hogy az iPhone 3G-t a Research in Motion (RIM) BlackBerry Curve sorozatába tartozó készülékeknek sikerült megelőznie az év első három hónapjában. Az üzleti szegmensben termékeivel régóta piacvezető kanadai vállalat az utóbbi hónapokban a fogyasztói szegmensben is meggyőzően szerepel okostelefonjaival, melyek integrált, operátorokkal közösen kínált szolgáltatásait -- így többek közt a push e-mailt -- egyre több egyéni felhasználó veszi igénybe.

A RIM új piaci stratégiáját tükrözi, hogy a korábban szinte kizárólag az üzleti ügyfelekre fókuszáló cég három készüléke is bekerült a legnagyobb példányszámban eladott okostelefonok top 5-ös mezőnyébe a fogyasztói piacon, így az első helyezett Curve mellett harmadik lett az érintőkijelzős Storm, a negyedik helyet pedig a Pearl foglalta el (az iPhone 3G a második helyre csúszott, a T-Mobile G1 pedig az ötödik lett). Az NPD becslése szerint a cég piacrészesedése csaknem 15 százalékponttal nőtt az első negyedévben a tengerentúlon, a fogyasztói szegmensben minden második eladott okostelefon BlackBerry volt. Az amerikai okostelefonpiac a kedvezőtlen gazdasági helyzet és a mobilpiac általános stagnálása ellenére erős növekedést mutatott 2009 első három hónapjában: a március végén lezárult időszakra levetítve az eladott telefonok 23 százaléka volt okostelefon, szemben az egy évvel korábbi 17 százalékkal.

[+] BlackBerry 8900 -- majdnem tökéletes görbület

Elemzők szerint a BlackBerry okostelefonok, így különösen a Curve modellek sikere a fogyasztói piacon elsősorban a készülékek kedvező árának és a szolgáltatókkal közösen kínált akcióknak köszönhető. Az iPhone 3G -- mely megjelenése óta vezette az eladási listákat, egészen mostanáig -- ezzel szemben egyetlen amerikai szolgáltatónál, az AT&T-nél kapható.

A RIM február végén pazar negyedik negyedéves pénzügyi eredményekről számolt be. A piacra egykor személyhívókkal belépő kanadai cég 3,46 milliárd dolláros forgalom mellett 518,3 millió dolláros nyereséget tudott felmutatni. A vállalat árbevétele 84 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva, a RIM teljesítette saját, februárban közzétett, 3,3-3,5 milliárd dolláros bevételprognózisát. A cég push e-mail szolgáltatásának 25 milliónál is több ügyfele van, az új előfizetők több mint fele már magánszemély.

A vállalat mindezek mellett március végén megnyitotta saját alkalmazás-piacterét, a BlackBerry Application Storefrontot, melyről nem csak üzleti, hanem különböző multimédiás alkalmazások, tartalmak is elérhetők.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról