Szerző: Bodnár Ádám

2000. július 18. 14:14

PC-piaci körkép az Egyesült Államokban

A Media Metrix legújabb felmérése szerint a Packard Bell elvesztette vezető szerepét az amerikai otthoni WindowsPC-k piacán. Jelenleg a Gateway és a Compaq a legnépszerűbb márkák, egyenként 10,3%-os piaci részesedéssel. A Packard Bell a harmadik helyre szorult, majd a Dell és a Hewlett-Packard következnek. A jelentés szerint a Dell és a Hewlett-Packard piaci részesedése nőtt a leggyrosabban, 1997 óta a piaci részesedésük 551 és 430 százalékkal növekedett.

A felmérés külön taglalja a Mac gépek helyzetét is. Az adatok szerint 1996 januárjában közel 4,9 millió Apple számítógép volt az amerikai lakásokban, mára ez évi átlagos 5%-al egészen 3,9 millióra csökkent, miközben a PC-k egyre inkább teret hódítanak: 1996-ban 26 millió IBM-kompatibilis PC volt az amerikai otthonokban, mára ez a szám 47 millió fölé növekedett.

A tíz legnépszerűbb otthoni PC-gyártó ma (zárójelben a piaci részesedés):

  1. Gateway (10,3%)
  2. Compaq (10,3%)
  3. Packard Bell (9,2%)
  4. Hewlett-Packard (7,3%)
  5. Dell (6,5%)
  6. IBM (6,1%)
  7. AST (4,3%)
  8. Acer (4,3%)
  9. Micron (1,6%)
  10. eMachines (1,6%)

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról