Szerző: Bodnár Ádám

2000. július 6. 01:18

Növekedő webkonferencia-piac

Az internet-alapú konferencia egyre népszerűbb szolgáltatássá válik. Relatív olcsósága és hatékonysága emeli ki a telefonon bonyolított konferenciák vagy személyes megbeszélések közül. Egy webes konferencián -legyen az üzleti megbeszélés, szeminárium vagy termékbemutató- végtelen számú ügyfél vehet részt, földrajzi korlátok nélkül. Mindössze egy internet-böbgésző szoftverre van szükségük, hogy bekapcsolódhassanak egy on-line előadásba.

Az ágazat sikerét jelzi, hogy három jelentős magánkézben levő vállalat is hamarosan a tőzsdére vonul. Az 1999 évben 2,5 millió USD forgalmat bonyolító Evoke, a 4,3 millió dolláros forgalmú PlaceWare és a 2,5 millió dollár bevételt realizáló WebEx papírjai egyaránt tőzsdei bevezetésre kerülnek még ebben az évben.

A jelenlegi hálózatüzemeltetők is látnak fantáziát a webes konferenciában. A PlaceWare szolgáltatásait olyan cégek értékesítik viszonteladóként, mint a Conference Plus, Global Crossing, Sprint, WorldCom, vagy az angliai Geoconference.

A PlaceWare, aki olyan ügyfeleket mondhat magáénak, mint az IBM vagy a Sales Logix, még az idén több olyan vállalatot szeretne felvásárolni, amelyek szoftvereket vagy eseménykoordinációs szolgáltatásokat fejlesztenek.

Egy san francisco-i piacelemző cég (Collaborative Strategies) szerint a webes konferencia mint üzletág 2002-re összesen kb. 1,8 milliárd dollár bevételt termel majd. Ráadásul a technológia fejlődésével egyre inkább átveszi a vállalatok közt jelenleg használatos "instant messaging" szolgáltatások szerepét.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról