Szerző: Bodnár Ádám

2006. június 23. 09:16

Egy év alatt közel kétszeresére nőtt az Oracle alkalmazások forgalma

Kapósak voltak az Oracle üzleti alkalmazások a legutóbbi negyedében, ennek köszönhetően a vállalat 27 százalékos bevétel-növekedéssel zárhatta a május 31-én véget ért időszakot.

[HWSW] Kapósak voltak az Oracle üzleti alkalmazások a legutóbbi negyedében, ennek köszönhetően a vállalat 27 százalékos bevétel-növekedéssel zárhatta a május 31-én véget ért időszakot.

A negyedik pénzügyi negyedévben az Oracle 4,85 milliárd dolláros forgalmat és 1,3 milliárdos profitot ért el, míg egy évvel korábban 3,88 milliárdos bevételről és 1,02 milliárd dolláros nyereségről számolt be. A kitűnő eredmények elsősorban az üzleti alkalmazások sikerének köszönhetőek, ezek forgalma a tavalyi negyedik negyedévhez képest 83 százalékkal ugrott meg. Ez minden bizonnyal az Oracle által végrehajtott felvásárlásoknak köszönhető, és egyben megnyugtathatja a befektetőket és elemzőket, hogy a vállalat hatékonyan költött el akvizíciókra mintegy 20 milliárd dollárt.

Az elmúlt másfél év alatt az Oracle jelentős felvásárlásai közé tartozott a PeopleSoft, amelyért 10,3 milliárd dollárt fizetett Larry Ellison vállalata, valamint a Siebel Systems, amelyet 5,85 milliárd dollárért szerzett meg. Emellett közel 20 kisebb céget is megvásárolt az Oracle, jobbára iparág-specifikus üzleti szoftverek gyártóit, mint amilyen a kiskereskedelemre szakosodott Retek, Khimetrics, ProfitLogic és Triversity, a banki szoftverrendszerekre szakosodott i-flex Solutions, illetve a köztesszoftverek terén is erősített, például a TimesTennel, illetve az Innobase-zel.

Az üzleti alkalmazások 83 százalékos forgalmi növekedése mellett szinte eltörpül az Oracle hagyományos erősségének számító adatbázisok és köztesszoftverek iránti kereslet fellendülése, itt az új licencbevétel egy év alatt 18 százalékkal emelkedett. Összességében az új licencek eladásából származó forgalom a negyedévben 2,12 milliárd dollár volt, ami 32 százalékkal magasabb mint tavaly. Az üzleti alkalmazások szegmensében az organikus növekedés 56 százalékos volt, ez nem tartalmazza a tavalyi negyedik pénzügyi negyedév óta felvásárolt cégek eredményeit.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról