Szerző: mz

2000. június 6. 18:53

Fecsegő portálok

Képzeljük el az alighnem ismerős helyzetet: először igyekszünk valahová, a környék, talán az egész város ismeretlen, és úgy érezzük, eltévedtünk. Józan magyar ember ilyenkor két lehetőség közül választhat: előkapja az autósatlaszt, kievickél az új szélére, majd a térkép és a házszámtáblák alapján nekilát böngészni; vagy megkérdezi valamelyik járókelőt, hogy merre találja az úticélt. Ez utóbbi vidéken még használható, Budapesten garantáltan nem.
A BeVocal egy új USA-beli szolgáltatás indítását tervezi a nyáron. Önmagát mint vezetőket segítő katalógusrendszert határozza meg, és mint kiderül, a meghatározás találó. Csak megmondjuk - hangos szóval, nem gépeléssel - a rendszernek, hogy nagyjából hol vagyunk, hova szeretnénk menni, illetve melyik városban bóklászunk, és máris érkeznek az utasítások a MapQuest.com adatbázisának alapján. A BeVocal, mint számos más új cég is, a hangvezérlés előnyeit próbálja alkalmazni a webes keresésekre is. Reményeik szerint a fogyasztók hamar elismerik és igénylik a hangvezérlés által nyújtott előnyöket, illetve olyan tömeget fognak jelenteni, mely megragadja a hirdetők fantáziáját is.
Más cégek business-to-business, azaz cég-cég kapcsolatokhoz is kínálnak szolgáltatásokat, ilyen például a Tellme Networks, mely az AT&T hálózatához kapott hozzáférést, illetve azzal együtt a cég 60 milliós előfizetői táborához is.
Az alkalmazások köre meglehetősen széles, például a részvényinformációk is könnyedén lekérdezhetők néhány szóval. Az ügyfél felhívja az ingyenes hangfelismerő rendszert, bemondja, hogy tőzsde, majd az őt érdeklő cég neve következik. A tőzsdei szereplést összefoglaló információk meghallgatása után a részleteket is megtudhatja a megfelelő parancsszó bemondásával.
A Tellme szerint amit eddig elértek, csak a kezdet. Célcsoportjukat azok a vállalatok alkotják, melyek behívóközpontokat üzemeltetnek, de szeretnének megjelenni a weben is, illetve azok a portálok, melyek szolgáltatásaik körét szeretnék szélesíteni akár hagyományos telefonon kersztül is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról