Szerző: Vörös Péter

2004. május 3. 11:44

Csak polifonikus csengőhangként érhető el a Super Smart legújabb albuma

Egy német banda új csatornát használva szeretné elérni a zenerajongók millióit: a Super Smart hátat fordított a hagyományos CD-s terjesztésnek és egyedül polifonikus csengőhangként teszi elérhetővé Panda Babies című albumát.

Egy német banda új csatornát használva szeretné elérni a zenerajongók millióit: a Super Smart hátat fordított a hagyományos CD-s terjesztésnek és egyedül polifonikus csengőhangként teszi elérhetővé Panda Babies című albumát.

A lemez kiadója a német Go Fresh Mobile Music, amely mobiltelefonos digitális zenékre specializálódott. "A zenét újra át kell gondolni" -- mondta Antonio Vince Staybl, a "lemezkiadó" alapítója.

A négyszemélyes müncheni zenekart egyébként rejtély övezi, a róluk készített fotókon általában óriás pandafejekkel jelennek meg. A Super Smart azzal magyarázza mindezt, hogy el szeretnék kerülni a nagyobb lemezkiadók beavatkozását -- ugyanakkor ez a trükk hasznos a média figyelmének felkeltésére is.

A banda azért döntött az album polifonikus csengőhang-letöltéses terjesztése mellett, mert így ki tudják kerülni a hagyományos zeneipar gépezetét. A disco pop/electro punk stílust képviselő zenekar Panda Babies albuma bevezető áron 1,99 euróért tölthető le.

"Európa egész részén néhány órán belül elérhető tesszük a dalokat a hagyományos zeneipar teljes kikerülésével" -- mondta Toni Werner Montana, a GoFresh Europe vezetője. "Teljes csengőhang albumokat vagy 10-12 dalból álló válogatásokat kínálunk 4-5 euróért ajándék mobiltelefon videofelvétellel, míg az egyedi csengőhangok ára 1,5 euró körül van." A GoFresh eddig 20 előadóval kötött megállapodást, a cég márciusban közölte, hogy közel egy éves fennállása alatt több mint 1 millió csengőhangot értékesített.

A csengőhang-forgalmazás egyre jelentősebb üzlet, Nagy-Britanniában a legtöbb sikerdal 1,50-3,50 fontért tölthető le mobiltelefonokra. A becslések szerint a szigetországban a csengőhang-forgalom tavaly elérte a 70 millió fontot, szemben a 2002-es 40 millió fonttal.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról